EKLO
Hej,

Jag ska cykelsemestra i Sörmland i sommar, och kommer att röra mig runt Gnesta, Mariefred, Strängnäs, Malmköping...

Ni som är mer bekanta med de trakterna, har ni något trevligt/fint att rekommendera en nyfiken cyklist? Gärna trädgårdar/parker/kaféer/gårdsbutiker...

tack på förhand!
Sne4
Ett svar måste du ju få åtminstone, kanske inte riktigt vad du leter efter, men alltid något kanske?
Ett litet pass för att jag inte har kollat vad som är igång numera el. inte, med det kan du googla om du hittar något som faller i smaken
Skottvång - gruvmuseum, kolmila - tändning 14 Juli, beroende på hur många ni är så finns det vedeldad bastu och övernattningsmöjligheter att hyra. www.osgf.se
Gripsholms slott, Mariefreds museispårväg, Malmköpings museispårväg.
andersen
När du är i mariefred så ta vägen ner till Taxinge kakslottet och fika där.
EKLO
Varmt tack för dessa tips!
Jag tar gärna emot fler,
hattstugan

Gör en avstickare till Enköping och våra vackra parker! Är drygt 3 mil mellan Strängnäs och Enköping!

Strängnäs är mysigt på sommaren!
EKLO
Enköping står på programmet till nästa år tror jag, ja, parkerna där verkar fantastiska!
hattstugan

Det är de också! Själv gillar jag alla små fickparker som finns lite överallt samt Pastor Spaks park!!
mamamaggan
Strängnäs är en mysig stad vid Mälaren. Tror att det går båt från Strängnäs till Birka nu på sommaren om det kan vara intressant.

Vet inte så mycket om parker eller dylikt men det finns ett fint slott , Mälsåkers slott , vid Stallarholmen öster om Strängnäs.

Slottet har en brokig historia och efter andra världskriget stod det och förföll. Nu har man restarurerat det så det ser ut som i " fornstora " dar.

Har du läst " Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann " ? . Då kanske du kan försöka att följa i huvudpersonens spår från Malmköping och bortåt Åkers Styckebruk .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon