Full version: Glesa koriander..
batski
Jag tycker korianderplantorna ser lite glesa ut.. Hade läst att ett lämpligt plantavstånd för koriander är 20 cm, men jag sådde dem tätare. Tycker ändå det ser ut som att jag borde ha sått dem ännu lite tätare. Jag misstänker att de växer lite klent för att de inte får tillräckligt med sol. Jag har redan skördat en del iofs. Vad tycker ni, ska jag så dem ännu tätare nästa gång?

oliv
Vad fina dina koriander är. Mina blir också glesa, inte vill de växa lika bra som min persilja.

Dessutom så blommar mina koriander, det har blivit lite blad och många ganska snygga vita blommor. Inte riktigt som jag ville, men har inte varit och klippt i tid.

Jag kan tyvärr inte komma med råd, då jag inte lyckas så väl med dem. Men det går säkert att så mycket tätare. Det som jag funderar över är att mina håller inte länge, de ger några blad, sedan kommer blommor och därefter börjar de bli gula och ge upp. Har du lyckats ha samma plantor hela sommaren? Eller måste man så i omgångar? (låter krångligt, fast jag tycker om färsk koriander...)
batski
CITAT (oliv @ 14-07-2012, 22:52) *
Vad fina dina koriander är. Mina blir också glesa, inte vill de växa lika bra som min persilja.

Dessutom så blommar mina koriander, det har blivit lite blad och många ganska snygga vita blommor. Inte riktigt som jag ville, men har inte varit och klippt i tid.

Jag kan tyvärr inte komma med råd, då jag inte lyckas så väl med dem. Men det går säkert att så mycket tätare. Det som jag funderar över är att mina håller inte länge, de ger några blad, sedan kommer blommor och därefter börjar de bli gula och ge upp. Har du lyckats ha samma plantor hela sommaren? Eller måste man så i omgångar? (låter krångligt, fast jag tycker om färsk koriander...)


Tack smile.gif

Jodå, de vill gärna gå i blom men jag klipper bort knopparna så plantorna håller längre, men jag man får så dem i omgångar också. Till vänter i lådan kan man se 3 nysådda plantor. Jag ska nog så liter mer i morgon.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon