EvaKlemming
Min och mammas magnolior. Två ex. inköpta samtidigt, samma sort, lika stora vid inköp (kanske 4 år sen). Jag råkade givetvis plantera min på "fel" ställe och planterade sedan om en gång till. Mamma planterade sin vid solgassande södervägg. Och där har den stått.

Min förtvinade och växte ingenting. En ynka stackars blomma i år. Mammas blommade med över 70 st. och den blommar om nu! Min krympte ihop efter blomman, det var en sista hälsning till mig, nu ville den bara vila i frid. Det var sorgligt. Vid denna tidpunkt började min hjärna gå på högvarv och jag kom på nåt. Bad mamma flytta den till sig. Och se! Redan efter en vecka har den fått friska starka gröna blad och börjar se framtiden an.

Tror man det är sant? PS Min står i krukan


Magnoliajämförelse

merlin68
Otrolig skillnad fear.gif ! Din mamma måste ha gröna fingrar eller så fick du ett måndagsexemplar (fast har din börja växa hos din mamma är det nog troligast de gröna fingrarna... rolleyes.gif ).
Huggorm
Gassande värme tycker magnolia om, men omplantering tycker de inte om. Där tror jag vi har åtminstone en del av problemet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon