Pomposso
Hallå, jag har ett litet problem med vår praktlysing som länge stått på vårt sommarställe.
För några år sedan stod den alltid hög och fin, men det gamla landet försvann och plantorna omringades snart av gräsmattan, de krympte i storlek och höll på att försvinna, men så förra året tog jag mig i kragen och grävde på nytt ut en planteinrgslott, där placerade jag några fina praktlysingar men till min stora förvåning så kvarstod problemet, det vill inte växa sig höga och fina som förr utan blommar nu på 30cm höjd!
Någon som vet varför? De står förvisso lite gömt bakom ett gäng digitalis. Men sol får de ju ändå i adekvat mängd (tror jag) de har ju stått på ungefär samma plats innan. Tacksam för svar!

Mvh Fredrik
Eva 33c
Om det är första gången de blommar efter sedan att du flyttat de skulle jag gissa att det bara är en etableringsfas de går igenom. De kommer nog att växa till sig med tiden igen. De flesta brukar ju ha problem med av bli av med den : )
Pomposso
Ja, men så måste det ju vara! Så skönt, tack och bock wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon