Katarina Odla.nu
Hej!

Mina pallkragar står just nu tomma. Mycket är uppätet och en del sallat gick i blom och smakade sedan inget vidare. Hur länge håller ni på att så i pallkragarna? I olika delar av landet är det så klart olika. Vilka sorter av bladgrönt tycker ni är bäst så här på sensommaren.

Undrar Katarina på redaktionen
RitRat
Jag har pallkragar på allvar för första året i år. (Bara en enkel hade jag förut, där odlade jag örter. Nu är det några jordghubbsplantor där.)
I årets pallisar har jag fått bra skörd på majrovor, och sådde ny omgång så sent som ett par veckor sen. Hoppas det bli lång höst så jag hinner äta av dem också.
Zucchini fortsätter att producera massor av frukter, ingen tillbakagång där än.

Jag var optimistisk och trodde att jag skulle kontinuerligt äta av olika plocksallader, orientaliska och lokala som jag sådde, men de har gått i blom. Nu inser jag att sådana salladssorter som man ska äta av hela tiden måste vara i krukor intill dörren, eller på annat ställe där man passerar dem flera ggr per dag, annars blir de förvuxna.

En mörkrödbladig ska jag ta frön ifrån, den var häftig. Men ska ätas ung, annars blir den besk.

Mangold fortsätter att ge skörd, de är jättestora. Morötter är inte klara än, de får växxa lite till.
Zon 5.
andersen
Till jul, dvs grönkål skördar jag då.
ingrid fuxwall
Har flera sortes sallad som just stuckit upp. En pallkrage ska inte vara tom så här års, tycker jag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon