Irene_L
Det blommar för fullt i min trädgård! Idag bjuder jag er på en bildkavalkad från min trädgård:

[attachment=72140:tr_dg_rdsvy_namn.jpg]
Underbar trädgårds-vy!


[attachment=72139:_nglatru...ter_namn.jpg]
Jag har 5 änglatrumpeter i olika färger. Dom har nu knopp och jag längtar tills blommorna slår ut!


[attachment=72138:tr_dg_rd...ing_namn.jpg]
I oket blommar det fint i amplarna!
Dahliorna i mangelkorgen och zinkbaljan blommar riktigt bra i år.


[attachment=72137:t_rnrosa...mma_namn.jpg]
Törnrosas kjortel till vänster börjar nu komma igång ordentligt! Överst till höger blommar orange
Nemesia och under är det Doroteablommor.
Irene_L
Lite fler bilder:

[attachment=72145:altanblomning_namn.jpg]
Det fortsätter att blomma vid min altan! Nu ser vi knappt ut när vi sitter på altanen...hihi!!


[attachment=72143:liljor_ok_nda_namn.jpg]
Dessa liljor är namnlösa!


[attachment=72144:lilja_St...ite_namn.jpg]
Till vänster är det liljan 'Stargazer', till höger överst tigerliljan 'Leightlinii' och under liljan 'Oriental White'


[attachment=72142:dagliljor_namn.jpg]
Mina dagliljor har inga namn men är fina ändå!


[attachment=72141:tr_dg_rd...ng2_namn.jpg]
Överst till vänster blommar Solhattar, under perenn stockros. Till höger blommar Blå Axlobelia och Brun Fingerborgsblomma.
Summer Snow
Ojojojoj! Vilken blomning! Jag dåååååååååååånar vilken blomrikedom! Så vackert! Jag har en fråga till dig Irene L. Jag frågade efter en viss sorts Petuniafrö i ett forum. Fick dessa skickade av en person men jag glömde naturligtvis vem det var. Det är jättejättestora plantor av en sort som har ljus lila/vita blommor. Kan det ha varit du som skickade dessa? Tror att fröerna ursprungligen kom från Suttons men dessa jag fick var från egna plantor.
Irene_L
CITAT (Summer Snow @ 22-08-2012, 12:02) *
Ojojojoj! Vilken blomning! Jag dåååååååååååånar vilken blomrikedom! Så vackert! Jag har en fråga till dig Irene L. Jag frågade efter en viss sorts Petuniafrö i ett forum. Fick dessa skickade av en person men jag glömde naturligtvis vem det var. Det är jättejättestora plantor av en sort som har ljus lila/vita blommor. Kan det ha varit du som skickade dessa? Tror att fröerna ursprungligen kom från Suttons men dessa jag fick var från egna plantor.



thanks.gif Vad roligt att du tycker om min blomning!

Nej, tyvärr var det inte från mig dom petuniafröerna kom!
gunsta
Instämmer - vilken prakt och vilka färger, Gratulerar smile.gif
hattstugan

Underbart vackert hos dig Irene!

Liite avundsjuk blir jag allt!!
evelina
Oj ! Så fint du har. rolleyes.gif
Peztis
Och jag blir inte så lite avundsjuk jag! Jättefint!
Krolliljan
Oh så härligt det blommar hos dig smile.gif
Är stockrosorna perenna? Vilken härlig färg på dem.
Helen i Piteå Zon 5
Sååå det blommar i din trädgård Irene! Helt fantastiskt vackert!
Härliga bilder som du visar yes.gif
CillaM
Helt otroligt Irene vad du har för blomning!!
zissi
Vilka läckerheter! Törnrosas kjortel och den gula stockrosen kommer på första plats och alla de andra på gemensam andra plats bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon