Full version: Trevlig helg!
Katarina Odla.nu
Hej i forumet!

Vill bara önsaker en fin helg. Min ska gå i trädgårdens tecken med bland annat besök på Åbergs trädgård utanför Ystad. Jag hoppas hitta en fin vinranka till mitt växthus.

Vad ska ni göra?
gunsta
Tack det samma smile.gif - min ska också gå i trädgårdens tecken ... bara det ville sluta att regna. Klematisar ska grävas upp och flyttas, dagliljor ska planteras m mm.
Natur liv
Tack, detsamma!

Här blir helgen fylld av kräftkokning och en mindre mängd lökskörd. Däremellan konsert. Passar med innesysslor när regnet öser ned.
Peztis
Om det bara ville sluta regna...
Gräsmattan behöver verkligen klippas! Åkte på en hejdundrande förkylning precis när det var fint väder förra helgen, när jag sedan mådde bättre satte regnet igång...

Blir det lite uppehåll så vill jag ta mig en tur ut i skogen och kolla svamp- och blåbärsläget. Fast prio är att köpa regnkläder till sonen så det blir väl en sväng till något köpcentrum och sedan brukar man vara rätt trött.
HelénE
Håller med Peztis, om det bara kunde sluta regna. Ångrar att jag råka kolla växret i torsdags, (brukar låta bli för det stämmer ju aldrig) då skulle det regna i går och vara sol lördag söndag...nu har det ösregnat hela lördagen också...

Gräset behöver klippas, har inte kunnat klippa på 2 veckor för det varit för blött eller regnat när man varit hemma. Komposten behöver vändas, har daggkåpor jag delade förra helgen som ska ner men först måste en rabatt utökas...och nu har jag tröttnat på att vara ute och gräva i regnställ...

Hoppas det i vart fall inte regnar i morgon...

Helén
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon