anki/ronninge


nu har jag bestämt mig för att utplåna mitt Transparent Blanche,
illa skadat av rådjur/hare som skalat barken,
röta, helt enkelt så har den gjort sitt.

Dessutom tröttnat på äppelkok, har fler äppelträd

nu vill jag sätta ett träd med färg, form, graciöst,
men vad ska jag välja..

vad har ni för vackra träd i en trädgård som trivs i stockholmstrakten.?
Cilla
Finns så många!

Kolla på dessa mindre körsbärsträd http://www.colour-your-life.se/Artiklar/20...l_-_bergkorsbar. Jag har mycket god erfarenhet av Kurilerkörsbär på egen rot. Gracilt, mycket tidigblommande.

Sedan har du kopparlönnen Acer griseum med sin härliga koppriga stam och starka höstglöd.

Och minst tusen bra träd till...

Hur stort, vilken mark, vad vill du att trädet ska ge?
anki/ronninge
tack för svar cilla! Körsbärs träd är vackra, verkligen men..jag har så många blommande träd nu i trädgården så jag vill ha ett träd som utmärker sig genom blad, stam, färg osv. koppar lönnen är urtjusig och ett bra alternativ! kollade in
JAPANSK LÖNN 'Tsumagaki' zon 1-2 ev 3, tveksamt! otroligt vacker med sin röda kant runt bladverket. Eller JAPANSK LÖNN 'Shaina' , nu är jag inne på buskar wink.gif kommer nog på att ett träd behöver det inte vara, kan vara en buske med. eller en GINNALA-LÖNN...
CITAT (Cilla @ 24-09-2012, 05:14) *
Finns så många!

Kolla på dessa mindre körsbärsträd http://www.colour-your-life.se/Artiklar/20...l_-_bergkorsbar. Jag har mycket god erfarenhet av Kurilerkörsbär på egen rot. Gracilt, mycket tidigblommande.

Sedan har du kopparlönnen Acer griseum med sin härliga koppriga stam och starka höstglöd.

Och minst tusen bra träd till...

Hur stort, vilken mark, vad vill du att trädet ska ge?

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon