Motti
Har ni fått era lökar än ?
Aqvakul
Nej, däremot har jag fått min "vinstlök" (trots att vinsten utföll mycket senare än min beställning). Men det bör väl vara dags snart...
Tikka
6/10 gjorde jag min beställning o har inte fått mina än heller....

Så här stod det i bekräftelse mejlet jag fick:
Amaryllis levereras från början av oktober i den ordning beställningarna kommer in. Du får SMS eller brevavisering när ditt paket kan hämtas hos ditt lokala postombud.
Motti
Har ju min Evergeen lök i fall ;)den kan jag rekomdera! köppte den för tre år sedan och den blommar gärna .jag sätter ut den på sommaren och förra sommarn blommade den ute men inte i år ,för kallt och regningt .Ja då får vi vänta snällt då på att våra lökar dyker upp smile.gif
spacepingo
Jag beställde den 30/9 och tyckte det gått väl lång tid utan att det kommit några lökar så jag mejlade dem i torsdags och fick svar i fredags att de skickats dagen innan, alltså i torsdags och att jag borde ha dem senast i morgon.
spacepingo
... och jag fick dem idag yahoo.gif

Tyvärr var en av dem mögliga sad.gif men jag har mejlat odla om det så får vi se.
Tikka
Jag fick mina idag o båda var helt ok smile.gif
Aqvakul
Jag fick mina tre i utsökt skick idag... Nu återstår att fundera över när man ska plantera de små liven...
Tikka
CITAT (Aqvakul @ 23-10-2012, 17:35) *
Jag fick mina tre i utsökt skick idag... Nu återstår att fundera över när man ska plantera de små liven...



Kan det här vara till någon hjälp kanske?
http://www.odla.nu/artiklar/inne/krukvaxter/opp-amaryllis
Aqvakul
CITAT (Tikka @ 23-10-2012, 18:40) *
Kan det här vara till någon hjälp kanske?
http://www.odla.nu/artiklar/inne/krukvaxter/opp-amaryllis

Problemet är att försöka få dem att blomma precis till jul. Min erfarenhet är att sorterna tar lite olika tid. Rapido är t.ex. ganska snabb. Sen skiljer det ju mellan olika lökar...
spacepingo
Jag skulle få en ny så det är OK. Jag är ivrig och har planterat de andra två redan. Men jag behöver inte nödvändigtvis ha dem till jul, skulle tro att de blir i början av december (om jag räknat rätt utifrån länken om amaryllisar) och det kan ju vara trevligt det med.
Rom1Rom
Beställde löken den 25/10 och fick den igår
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon