Motti
Ville bara tala om att vår älskade Helge somnade in förra fredagen ,han blev nästan 13 år .Varje dag saknar jag honom min lille pälsboll wub.gif min följeslagare .
dahla
Tråkigt! Dessvärre kommer ingen levande ur det här livet sad.gif
Motti
Så sant Dhala !men ibland känns det som det bästa av ens liv tas ifrån en iderligen .
dahla
Visst är det så, men hur tråkigt det än är så måste man leva med vetskapen om att allt liv kan kan ta slut vilken dag som helst.
Motti
Saknar min älskade Pälsboll wub.gif
zissi
CITAT (Motti @ 02-11-2012, 21:23) *
Saknar min älskade Pälsboll wub.gif

Så sorgligt med Helge. Det är ju så oerhört svårt att behöva ta bort sina kära husdjur. Svårt att tro att man nånsinn ska bli glad igen efter förlusten. Men tro mig, efter ett tag tar de fina minnena av djuret över. Men förstår att saknaden är stor just nu trostar.gif
Motti
Tack Zizzi det värmde trostar.gif jag har haft många husdjur genom åren katter hundar Marsvin hammstrar Japanska dansmöss fiskar kaniner undulater mm.Man sörjer dom alla det är hemskt när dom går bort !men livet går vidare ju ,men min katt Helge var speciell vi var följeslagare i nästan 13 år har aldrig hafft ett husdjur så länge ,svårt att förklara men vi var ett bara han och jag han var min följeslagare i 12 år han var en enmanskatt den ende han hoppade upp och lade sig i knäet på var mig ,ingen annan hade tillgång till honom mer än jag ,han fanns där när ingen annan fans ,han var min tröst min vän i allt ,han kände av när jag mådde dåligt när jag sörjde mina vänner som dött i cancer ,han kände av allt och gav mig tröst.Nu har jag ingen som ger mig tröst längre som han gjorde .Låter lite lull kanske men allt från hjärtat efter ett par glas vin wub.gif
Peztis
Jag är ledsen för din skull, Motti. trostar.gif

För ett år sedan var jag tvungen att låta min lilla kissemissa somna in, hon som är upphovet till mitt nick här på Odla då hon hette Pezt. Att hon var en gammal fröken med sina 21,5 år gjorde inte sorgen mindre men lättare att acceptera.

Jag gjorde precis som du och skrev om det här och det var så värmande att få höra att folk bryr sig.

Tillåt dig själv att vara ledsen nu. Och som zissi skrev så kommer de ljusa minnena att vara de mest framträdande efter ett tag även om sorgen och saknaden alltid finns kvar.
Monarda
Motti, jag vet vad du går igenom och det är minsann inte lätt. Sorgen efter ett djur kan vara större och intensivare än efter en människa ibland. En vacker dag känner du dig mogen för en ny vän, det finns många som behöver dig.
Motti
Mitt äldsta barnbarn Tildhe 10 år var här hela lovet och i fredagskväll så gick vi ner vid sjön och tände ett gravljus hos Helge ,hon var så ledsen för Helge fanns ju före henne och hon är uppvuxen med honom men vi hade en fin stund vid Helges grav Tildhe och jag wub.gif Tildhe och hennes familj har 3 katter själva .
Ja nu skaffar jag ingen katt för än jag kommit över det här men saknaden efter honom är enorm varje dag,jag ser honom och hör honom hela tiden och jag saknar hans goa päls att borra in näsan i våra promenader i trädgården och till brevlådan hans små matskålar katthåren värmen vid min rumpa när han låg där.
silos
Här kommer tröstekramar! smiley_small_hug.gif kompiskram.gif wub.gif
Motti
Tack alla för omtanken det värmer mycket kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon