Full version: utloggad
Anki på Öland
Vad har hänt - sen omläggningen av avdelningarna på forumet blir jag utloggad varje gång jag stänger av datorn, d.v.s. varje natt. Rätt irriterande... och just nu är det extra irriterande för det är något fel på min 4G-mottagning så helt plötsligt har mitt mobila bredband ingen som helst täckning vilket innebär att jag måste vänta tills jag får täckning igen och sen logga in på internet - och logga in på odla igen. Alla andra inloggningar ligger kvar utom hos odla.
Och när det händer mitt när man gör ett inlägg som det gjorde nu är det ännu värre.....
Anma
Har du kollat om "logga in automatiskt" blivit urbockad?
Anki på Öland
jadå och den är ibockad.
Anma
Ok, då vet jag inte. Jag har inte samma problem i alla fall.
Huggorm
Du kan prova att radera "cookies" för odlas hemsida, hur man gör det är lite olika på olika webläsare. Leta runt lite i menyerna! Sedan undrar jag hur du går för att komma till odla, har du en genväg som tar dig direkt till forumet eller går du via själva hemsidan? Om du går direkt till forumet kan det hjälpa att göra om genvägen. Det kan hända att den tar dig till fel ställe i forumet så att säga, och att du skickas rätt automatisk så att du inte märker det annat än med att du får logga in igen.
Anki på Öland
Går direkt - har gjort om genvägen och tagit bort cockies så får jag se om det hjälper. Det blev så här för flera i våras också kommer jag ihåg och sen helt plötsligt började det funka igen. Tänkte om kanske någon inställning ändrades när forumavdelningarna gjordes om för det var då det började.
pejori
Har samma problem.
Har också direktsida och automatisk inloggning.
Åker ut varannan gång ungefär.
mamamaggan
Händer här också men utan att jag stänger av datorn . Ungefär varannan gång jag ska in på sidan så är jag utloggad.
gunsta
Så har det varit för mig också en lång tid ... sen i somras kanske.
Anki på Öland
CITAT (Anki på Öland @ 28-10-2012, 14:48) *
Går direkt - har gjort om genvägen och tagit bort cockies så får jag se om det hjälper......

Det hjälpte inte!
Anma
Nu var jag också utloggad bara för det...
Gossen Ruda
Man kan få skumma fel om det ligger för mycket gamla filer kvar i tempbiblioteket för internet. Rensas via Kontrollpanelen och Internetalternativ.
Myosotis
Så har det varit i flera år. Jag blir alltid förvånad när jag någon gång inte behöver logga in. Och självklart bockar man för att förbli inloggad, men det hjälper inte ett dugg. På andra fora blir man aldrig utloggad.
Alexander-VG-zon3
Har fungerat jättebra för mig innan att alltid vara inloggad, men efter dom gjorde om det så blir även jag utloggad ganska ofta inte alltid men ofta.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag är ju här sen dag 1 och var alltid inloggad. Men för några år sedan började det att man oft måste logga in på nytt
mamamaggan
BLir utloggad stup i kvarten .

Hur är det för er andra ?
Anma
Jagblir det också ganska ofta numera.
hattstugan

Hrm så har det varit för mig så gott som hela tiden (snart 3 år)! Ser inget problem med det alls!
Anki på Öland
Idag var jag helt plötsligt (och för första gången sen mitt första inlägg) inloggad när jag startade datorn i morse! yahoo.gif
Anki på Öland
Och enda gången..... sad.gif
Biggan_
CITAT (Anki på Öland @ 05-12-2012, 08:45) *
Och enda gången..... sad.gif

En gång är ingen gång och två gånger är en för mycket! kompiskram.gif
Anki på Öland
CITAT (Biggan_ @ 05-12-2012, 12:20) *
En gång är ingen gång och två gånger är en för mycket! kompiskram.gif

Hihi... tummenupp.gif
Biggan_
...skulle ju vara en gång för mycket! Ibland skriver man fortare än man tänker! rolleyes.gif
Anki på Öland
Förstod det smile.gif
pejori
Är odla.nu fortfarande inte kompatibelt med vindows?
Blir utloggad hela tiden (har win7)
Monaxe
CITAT (pejori @ 01-04-2014, 22:52) *
Är odla.nu fortfarande inte kompatibelt med vindows?
Blir utloggad hela tiden (har win7)


samma här sad.gif
pejori
Riktigt bedrövligt att ett så stort forum inte fungerar. rtfm.gif
Otroligt tröttsamt.
Piccante
Detta har ju varit ett återkommande problem i alla år och nu har det börjat drabba mig på senare tid också mad.gif Har inte upplevt det innan men nu när jag är inloggad och återgår till odla och klickar på "nya inlägg" så står det att det inte är tillgängligt för gäster. Sen när jag loggar in på nytt så ser jag ändå inte nya inlägg för då har jag gjort för många sökningar inom för kort tid!
Anki på Öland
Och hos mig har det funkat på sista tiden och jag har också win7...
pejori
CITAT (Anki på Öland @ 02-04-2014, 23:34) *
Och hos mig har det funkat på sista tiden och jag har också win7...

HM. g.gif
Jäkla konstigt.
Det ihop med alla "grekiska tecken" som uppstår när man backar sidan, gör det tradigt att besöka odla.
Anki på Öland
CITAT (pejori @ 03-04-2014, 09:57) *
HM. g.gif
Jäkla konstigt.
Det ihop med alla "grekiska tecken" som uppstår när man backar sidan, gör det tradigt att besöka odla.

"Grekiska tecken" har jag aldrig sett när jag backar....
pejori
http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=1...p;#entry1677744

Kolla inlägg 11
Hasse_h
CITAT (pejori @ 03-04-2014, 09:57) *
HM. g.gif
Jäkla konstigt.
Det ihop med alla "grekiska tecken" som uppstår när man backar sidan, gör det tradigt att besöka odla.

Låter ju som du har problem med teckenuppsättningen i din webläsare. Kolla att teckenkodningen är manuellt inställd på "Västeuropeisk", inte Unicode eller nåt annat. Stäng också av ev. automatisk teckenkodning.

För övrigt har jag inte och har aldrig haft några problem med att jag blir utloggad utan anledning. Ni som har det problemet, kolla att era webläsare inte blockerar kakor från odla.nu.
Anki på Öland
CITAT (pejori @ 03-04-2014, 13:29) *

Skumt...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon