Full version: Kroppstemperatur
malcolm
Sedan en dryg vecka kommer det hem folk från vårdcentralen två ggr/dag och ger mig insulin och andra mediciner som jag slarvade med förut. Blodsockret har gått ner men min kroppstemperatur har också gått ner och ligger numera på drygt 35°C och jag undrar hur bra det kan vara egentligen. Har inga större besvär av det men är ständigt trött.
*Stintan*
Har du inte frågat dom som kommer hem och ger dig medicinerna och insulinet? Om inte dom kan ge svar ska du naturligtvis fråga din läkare. Kan ju vara något med medicinerna.

mamamaggan
Vet du vilken temp som är normal för dig ?

Har alltid legat strax över 35 grader , det är min normala temp , utom när jag är sjuk.

Har fått veta att tempen kan variera , den behöver inte vara 37 för alla .
Fjortispower
Ja, det sägs ju att en del är kallblodiga! flirting.gif
Cacki
Malcolm, du kan söka på ordet hypotermi så kan du läsa om både orsaker och vilka risker det kan medföra om man skulle gå ner ännu lägre i temp.
KRT
Viktigt är att fråga hur har temperaturen mätts, och har det gjorts på ett korrekt sätt?

När vi köpte ny örontermometer fick jag plötsligt en annan temperatur än med den gamla muntermometern. Örontermometrar är jättebra och ffa snabba men om man inte träffar trumhinnan (och det är svårare än man tror!!!) blir tempen lätt för låg. Man får prova sig fram, dvs vinkla termometern lite olika, och trycka in den ordentligt för att få en bra avläsning. Jag tar altid tempen 4 gånger på barnen innan jag bestämmer om de har feber eller ej, två gånger i vardera öra och lite olika vinkel. När den stannar på 35 brukar jag ha träffat huden på sidan och inte trumhinnan........
malcolm
Jag petade rent med topz och fick ur en del vax (fast jag vet att man inte skall göra så) och nu fick jag lite mer normala värden, drygt 36°C.
KRT
CITAT (malcolm @ 21-01-2013, 22:32) *
Jag petade rent med topz och fick ur en del vax (fast jag vet att man inte skall göra så) och nu fick jag lite mer normala värden, drygt 36°C.

Det låter mer normalt, skönt att det ordnat sig!
malcolm
Ringde till sjukvårdsupplysningen och de tyckte jag skulle åka till akuten men det får vara för ikväll.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon