Margith
Nu är kuvertet färdigt för brevlådan.
I början av nästa vecka dyker det upp hos nr 1.

1. Annana
2. Lillja
3. Fotograf Johanna
4. Chili Linkan
5. ingrid fuxwall
6. ninale
7. sofia 75
8. Veram
9. Epilobia
10. sandra.rath
11. Najsan
12. Margith

Sen kan jag berätta att jag fick så mycket hjälp av er att fylla det första kuvertet, att det bara är precis att 2 frimärken räcker!
Najsan
jippi jippi jippi!!!

heja dig Margith yahoo.gif
Annana
Vad roligt!!!
ellie1975
Hej!

Har haft problem med inloggning då mitt konto verkar ha försvunnit.

Fick registrera nytt konto och nu hoppas jag att jag inte är för sent ute för att vara med.

Mvh,

Elisabeth Holmström
Margith
Jag är hemskt ledsen, men kuverten ligger i brevlådan nu, så några fler efteranmälningar kan jag inte ta emot.

Däremot är du välkommen att vara med om det blir ett "andra varv".
Annana
Fick nyss posten och kuvertet kom idag! Ska se till att kolla igenom det i kväll när barnen sover och få det med posten i morgon! Så om allt går vägen har nästa det på fredag eller måndag!


Men villa fantastiska roliga saker i! Ska återkomma med en bättre utvärdering sen!
Annana
Så! Nu har jag kollat igenom och bytt fyra påsar. Dock passade jag på att ha "fröskåpsrensning" så jag la i tio påsar. Dock vill jag påpeka att det innebär att i vissa av påsarna är där bara 4-5 fröer, men hellre ge de vidare än bara slänga! Så vet ni varför det verkar skralt i vissa påsar wink.gif
La i morot "purple haze". De är från egen odling från plantor i somras, så jag kan inte säga något om grobarheten, det återstår att se för den som vågar.


Men. Nu till det där "men". Eftersom jag lastade på kuvertet så väger det nu 135gram vilket tyvärr innebär fyra frimärken i stället. Men, kanske kan stämpeln bara tvättas bort och frimärkena återanvändas? Samvetsfråga för er i kedjan! wink.gif

Summa summarum så är det ett roligt kuvert med bra innehåll som åker vidare! Postas i morgon bitti vid 9, lådan tömmes klockan 10 så snart är det på väg vidare!

Peztis
Vet du, jag har kuvertet i andra kedjan nu och det väger 122 g. Då la jag ändå inte i så mycket bönor som jag hade tänkt (har hur mycket som helst!)... Fast å andra sidan så kan jag ju peta i ända till 250 g! biggrin.gif Fast å tredje sidan så kanske de andra inte vill ha 100 g (ätbara) rosenbönor av en sort! Fast vad maffigt det skulle vara! g.gif
Margith
Jag förstod att ni skulle få bekymmer med portot.
JAG hade ju bekymmer smile.gif jag flyttade påsar med bönor hit och dit mellan kuverten för att få vikten under 100 gram laugh.gif

Kan vi inte bara säga att i år går portot på 4 frimärken?

Kuverten jag skickade iväg innehöll många roliga påsar, allt tack vare hjälpen jag fick av er thanks.gif
Najsan
Ja, portot blir väl vad det blir, tar man en massa bondbönor och lägger i chilifrön så droppar ju vikten rätt fort, men personligen tycker jag inte man ska fundera på det, det är roligare om man byter som man vill och inte bara lägger i lätta frön för att spara porto.

Ska bli så roligt när den kommer till mig, men det är länge kvar är jag rädd...
Lillja
Alltid lika skoj att få fröbrev i brevlådan. Nu har jag bytt och
brevet åker nog iväg idag. yahoo.gif
Fotograf Johanna
Nu har jag mottagit, bytt och skickat.

Jag hade egentligen redan alla frön jag behöver inför sommaren så jag försökte byta till mig så lite som möjligt från kedjebrevet, men lite gräslök, chili och orange paprika kunde jag inte motstå.
Chili Linkan
Var lite sen att svara här, men fick brevet i fredags och gick iväg med postbilen mot nästa mål igår, så Ingrid bör ha brevet inom snar framtid. tummenupp.gif

Jag la i några extra påsar, sånt jag hade dubbelt av och nån enstaka jag inte tänkt odla i år.
ingrid fuxwall
Det kom idag och åker i morgon

ingrid
Chili Linkan
Oj va trevligt! Ibland är postbilen snabb! smile.gif
ninale
Det välfyllda brevet kom idag bravo.gif

Jag ska välja ut några godsaker och fylla på med nytt så åker brevet i väg imorgon bitti.
sofia75
Idag kom brevet till mig. Oj vad mycket spännande det fanns att välja mellan! Har nu fyllt på det och tänker lägga det på lådan i morgon.
veram
Brevet kom idag - skickas i morgon till Epilobia!
Först ska jag kika närmare på några sorter. Jag hade ju inte tänkt odla så mycket i sommar, men blir inspirerad när jag ser påsarna. Nu måste jag nog prova blomkålen i alla fall och några till....
Epilobia
Nu har brevet kommit fram till mig.

Åhhh! Jag har hela helgen på mig att titta och fundera smile.gif
Epilobia
Nu är brevet inlämnat hos posten. Så förhoppningsvis så är det i Malmö imorgon eller övermorgon smile.gif
sandra.rath
Kuvertet dök mycket riktigt upp här i Malmö idag, men vänder norrut igen imorgon när jag har hunnit googla, byta och fundera lite.

confused.gif Till exempel på var jag ska få plats med allt!? Hur många sorters tomater behöver man, egentligen? Och vad är numret till Anonyma Frömissbrukare?
Najsan
Nu har det kommit hit också, skickar vidare på måndag. Mycket kul!
Margith
Wow.. nu först fattar jag... jag är nästa på listan yahoo.gif

sandra.rath: plats brukar alltid lösa sig, på nåt konstigt sätt. Hur många sorters tomater man behöver är en felställd fråga; det går alltid att klämma in nån till, nånstans... Behöver du telefonnumret till Anonyma Frömissbrukare frågar du på fel forum kompiskram.gif
Margith
Oj, förlåt! Jag fick kuvertet igår och har missat att skriva här blush.gif

Vilket kuvert! Proppfullt med fröpåsar.

thanks.gif alla.

2:a kedjan är inte så långt efter, så snart börjar ett nytt varv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon