Vinterflickan
Eftersom jag har en impulsiv läggning har en del köp varit lite ogenomtänkta!
Har lagt ut på Aot oxå men först till kvarn smile.gif

Har en mindre klätterhortensia som planterades för 2 år sedan & som inte har växt någonting nästan. Platsen där den från början skulle vara fick av olika anledningar ändras & nu har vi egentligen ingen plats för den.... tycker det är synd att kasta den!

Sen köpte jag på blomsterlandet sommaren 2010 ett sötkörsbär/bigarå Stella E. Just detta är faktiskt ett felköp... (Jag skulle haft samma, men på lågväxande stam)
Det stod på fel hylla & jag slarvade med att titta på etiketten när jag plockade åt mig det... wink.gif
Växtsättet beskrivs som kraftigt & det har jag inte plats med, sorten är självfertil. Det har inte vuxit särskilt mycket men det står på en mindre fördelaktig plats. Idag är det ca 1,25 cm från marken (utan jordklumpen inräknad).

Det allra smidigaste är ju om nån i mina trakter är intresserad för då är det ju enkelt att åka förbi i vår & hämta. Jag bor i Rockneby, ca 1,7 mil utanför Kalmar.

Sen är det ju lite omständigt att skicka så stora plantor, det är ju inget som går in ett mindre paket/kuvert & jag ska ju om några veckor ha andra bebisen så jag kommer nog inte ha så mycket tid eller ork att skicka...

Tycker det känns himla synd att bara kasta dom - hör av dig om du skulle vilja ha någon av dem! jag ger hellre bort dom än att slänga...

// Ida
Myosotis
Vad synd, det är lite långt borta. Annars vill jag gärna ha ett körsbärsträd. Men släng inte!! Hoppas någon vill ha dem, annars är ett tips att ställa ut dem på gatan med en skylt "bortskänkes".
Vinterflickan
CITAT (Myosotis @ 03-03-2013, 17:23) *
Vad synd, det är lite långt borta. Annars vill jag gärna ha ett körsbärsträd. Men släng inte!! Hoppas någon vill ha dem, annars är ett tips att ställa ut dem på gatan med en skylt "bortskänkes".


Haha, ja det hade varit en bra idé!
Mina grannar är inte mycket för annat än sten i sina trädgårdar bara smile.gif

Det är ju inte dax riktigt än i alla fall, får vänta ut tråkvintern ordentligt först!
Myosotis
Beror ju på hur man bor men vi gjorde så när jag bodde i en stad (möbler, för stora krukväxter) och sen kunde man stå i fönstret och titta på hur folk stannande och läste. Det tog aldrig lång stund förrän grejorna var borta.
Peztis
Mmmmmm... Rocknebylimpa! Ett måste varje sommar tillsammans med Kalmarkorv. Mamma och pappa köpte med sig hem när de var på landet senast så jag har faktiskt Kalmarkorv i kylen just nu!

Vet du, klätterhortensia burkar ta några år på sig innan den sätter fart, skulle inte förvåna mig om den gör det i år. Men det förutsätter ju att den får stå där den gör då och där ville du ju inte ha den.

Sätt upp en lapp i affären osv, kasta inte de fina plantorna i första taget.

Lycka till med omplaceringen.
Vinterflickan
CITAT (Peztis @ 03-03-2013, 19:48) *
Mmmmmm... Rocknebylimpa! Ett måste varje sommar tillsammans med Kalmarkorv. Mamma och pappa köpte med sig hem när de var på landet senast så jag har faktiskt Kalmarkorv i kylen just nu!


Haha, sambon ratar kalmarkorven & dyrkar Onsala istället!
Jag å andra sidan älskar kalmarkorv wink.gif

Bra idé att sätta upp en lapp i affären, ska jag göra!
Peztis
Och vi ratar Onsalakorven! biggrin.gif
Vinterflickan
Nu har jag hittat hem till både klätterhortensian & körsbärsträdet!
Peztis
Å, det glädjer mig!

Kalmarkorv nr 2 har tagits fram ur frysen, får be mammis och pappis köpa med mer hem när de åker ned över påsk! Undra rom de kan köpa hem en limpa eller två också... g.gif
Vinterflickan
Åh det fixar dom säkert! wink.gif flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon