Jubbe063
Imorgon få min kompis komma och hämta de små liven. Ett säkert vårtecken när man får börja väcka ormarna som är inackorderade i min blomkyl ;-)
ingrids
Har just undrat hur reptilägare gör när dvalan blir rätt - det som hamnar i tidningen är ju de som gjort fel ... Håller just blomkylen bra och/eller jämnare temperatur eller är det mest att det är bökigt att ha dem i vanliga kylen?
Jubbe063
CITAT (ingrids @ 19-03-2013, 08:52) *
Har just undrat hur reptilägare gör när dvalan blir rätt - det som hamnar i tidningen är ju de som gjort fel ... Håller just blomkylen bra och/eller jämnare temperatur eller är det mest att det är bökigt att ha dem i vanliga kylen?


Dvalningen beror på vilken art det är. Så man måste följa de artspecifika kraven.

Blomkylen är ett vanligt kylskåp. Reptiler bär ofta på Salmonella, så inte så frächt att ha mat i samma utrymme. Desdutom stör man djuren när man öppnar och stänger hela tiden i ett kylskåp där du har mat. Så drt är väl mest för att ge lugn vinter och av hygieniska skäl alltså.
kerstinbern
Ja, det kanske är dags att väcka björnen som jag har sovande i den stora kylen?
ingrids
Ok - då hänger jag med lite mer. Kul att lära sig något nytt.
Jubbe063
CITAT (kerstinbern @ 19-03-2013, 12:23) *
Ja, det kanske är dags att väcka björnen som jag har sovande i den stora kylen?


He he he, jaså?

CITAT (ingrids @ 19-03-2013, 13:03) *
Ok - då hänger jag med lite mer. Kul att lära sig något nytt.


;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon