Full version: Doft vid utedasset
Marie Helene
Hej!
Ska sätta något som doftar gott och starkt vid dasset i stugan.Något som färglatt kanske.
Är ganska ny på trädgårdsfronten så jag behöver lite ideér.Dasset ligger i skugga(västmanlands län). Någon som kan hjälpa mig ?

/Heléne wub.gif
gammelnalle
CITAT (Marie Helene @ 03-04-2004, 07:15)
Hej!
Ska sätta något som doftar gott och starkt vid dasset i stugan.Något som färglatt kanske.
Är ganska ny på trädgårdsfronten så jag behöver lite ideér.Dasset ligger i skugga.Någon som kan hjälpa mig ?

/Heléne wub.gif

Vilken bra rubrik!!!!
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif


VÄLKOMMEN TILL FORUMET!!!!!!
Ella
Zonindelningen hittar du här!

Eftersom jag inte vet var västmanland ligger så vet jag inte om kaprifolerna klarar sig hos dig men vissa av dem luktar väldigt gott och mycket. De är så vanliga att de står i alla större trädgårdsböcker och här finns kaprifolbilder
Nutten
Jag var också inne på kaprifol, mer specifikt vildkaprifol (Lonicera periclymenum). Den fungerar i alltifrån full sol till skugga, doftar underbart, klarar rätt torra växtplatser och får röda frukter lite senare. Zon 1-6 !
yla
vid mitt dass växer det kaprifol som jag planterat o det blir bättre för varje år rolleyes.gif
Gotlandsåsa
Hej,
själv har jag mynta runt dasset. Växer bra på de flesta ställen (men helst i sol förstås) och praktiskt att ta med sig en kvist in på dasset och lukta på. Kanske inte lika vackert som kaprifol, men luktar gott gör det!
Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon