idali
Jag har en stackars gyllenlönn som inte ser ut att må så bra...
Stammen och grenarna är typ vita, har små små knoppar längst ut men ingen lövsprickning ännu. Däremot är det grönt om jag skrapar försiktigt på stammen.
Vad tror ni??
Jag har alltid fått höra att växter lever om det är grönt under barken men denna ser ju verkligen inte mycket ut för världen -cry-.gif
Jag är medveten om att jag har tagit en riktig chansning när den står i mycket sol och dessutom har vi lerjord... Men de är ju så fina!! När de lever vill säga....
Tacksam för svar!
Huggorm
Håll ut, än kan den komma sig. Om inte från kvistarna så kanske ändå med nya skott från stammen. Men samtidigt är det ofta så som buskar reagerar när de tagit vinterskada, de kan vara gröna inuti men inte orka slå ut
idali
Tack Huggorm du ger mig hopp thanks.gif !!
Så mao kan den komma ta sig nästa år om den fortfarande är grön men seg i år...?
Jag gödslade lite här och var idag och gav den lite rododendrongödsel som jag hopppas kan hjälpa till lite...
Huggorm
Nej, tar den sig inte i år så dör den, den kommer inte igen nästa år. Men håll ut, det kan komma skott från stammen de närmsta veckorna även om kvistarna inte orkar. Man brukar säga att man skall vänta till midsommar innan man ger upp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon