jaj-51
Funkar inte.

Till album blir det inget svar från odla.nu
I en tråd laddas bilden upp men inga bilder att hantera.

Bilden är bara på 300kb samma kamera och fotoprogram som mina övriga bilder ...

vad göra?
Heléne Odla.nu
Hej jaj-51

Jag har tyvärr inget klokt att komma med i sammanhanget så jag har mailat vår tekniske chef, Staffan, och bett honom att kika på det hela så snart han kan. Nu råkar jag veta att Staffan är iväg hela dagen idag, onsdag, så det kan dröja någon dag innan han får möjlighet till det.

Med vänlig hälsning
Heléne, Odla.nu
jaj-51
Tackar det är ju så kul med bilder biggrin.gif
Staffan Odla.nu
Vill du vara snäll att maila bilden till mig så ska jag försöka se var det går fel. staffan@odla.nu

/Staffan
jaj-51
CITAT (Staffan Odla.nu @ 10-06-2013, 12:19) *
Vill du vara snäll att maila bilden till mig så ska jag försöka se var det går fel. staffan@odla.nu

/Staffan

Hej, igen.
Det är inte en bild snarare alla som jag försöker ladda upp, samma resultat.

Till album odla.nu svara med en vit websida.

I trådar laddas något upp men inget finns att visa eller hantera och funktionen "bläddra ladda upp" ger inga fler möjligheter i tråden också
jaj-51
Hej.
JAG BEHÖVER HJÄLP ODLA.NU FUNGERAR INTE ATT LADDA UPP BILDER FÖR MIG.

KÄNS INTE RIMLIGT ATT SKAPA EN NY ANVÄNDARE OM MAN VILL VARA MED BILDER.
Anki på Öland
Nu verkar det vara likadant igen.Har försökt både i går kväll och idag att lägga in en bild. Tar inte från albumet utan min dator. När jag klickar på "välj fil" kommer filen dit men texten är annorlunda än normalt och när jag klickar "lada" laddar den en liten stund sen är det klart och ingen bild finns uppladdad och filen jag hämtat är borta.
jaj-51
Jag gav upp och använde en "gratis" websida och länkade från den.

Jag var tydligtvis den ende som hade problem på Odla.nu

Hjälpte inte med en total ominstallation av datorn.
Brandväggen och virusskyddet stängde jag också av utan att det funkade.

Provade idag och nu kunde jag ladda upp två bilder ....
Anki på Öland
Ja det var ju inte många dagar sen jag la in bilder då dagens pelargon... har aldrig haft problem att lägga in bilder här förut.

Sorry.... mitt eget fel.... van vid att ta bilder med kameran, denna gång var det telefonen och bilden blev jättestor och jag såg inte det lilla meddelandet att bilden var för stor.... blush.gif
jaj-51
Hurra nu funkar det att ladda upp bilder igen biggrin.gif
Men tyvärr tog odla.nu bara emot två bilder och slutar att svar om jag försöker med fler bilder biggrin.gif

Kojje
Jag har flera gånger försökt ladda upp bilder men det går inte. "Uppladdningen misslyckades. Filen var större än tillgängligt utrymme" Vad betyder det? confused.gif
Tapio
Halaj!

Det betyder att du måste först ta upp bilderna i t.ex. MS paint, och göra dem mindre. Gör en kopia så att du har kvar originalstorleken också.
De får vara max 1 MB. Om flera bilder i samma inlägg får deras sammanlagda storlek vara max 1 MB.

//T
Kojje
Det verkar svårt. Jag är ingen dataexpert. Går det inte att förminska dem i Piccasa i ett album där? Annars får jag nog söka mig till ett annat trädgårdsforum tyvärr.
Tapio
Halaj!

Bara de blir mindre än 1 MB får du göra som det passar dig bäst. Jag föreslog MS paint bara för att det är så enkelt att göra det där, och att paint har ju alla som har PC.

//T
Kojje
[attachment=78833:DSC00035_1.JPG]

Jag lyckades! Tack för hjälpen, men det enda jag gjorde var att byta webläsare från Explorer till Google crome. Hoppas fler kan få nytta av detta tips!
Alfred
CITAT (Kojje @ 26-09-2013, 13:21) *
[attachment=78833:DSC00035_1.JPG]

Jag lyckades! Tack för hjälpen, men det enda jag gjorde var att byta webläsare från Explorer till Google crome. Hoppas fler kan få nytta av detta tips!

Märkligt. Jag saknade funktioner och kunde inte ladda upp bilder via Crome, loggade in med IE och då fungerade det som vanligt. Jag har båda installerade eftersom en del sajter inte längre fungerar fullt ut med IE8, max för min dator, och ibland kan det således vara tvärt om.
jaj-51
Äntligen fungerar det att ladda upp bilder till ODLA.NU

Lång tid har det varit omöjligt eller endast en bild och sen har det varit totalstopp med en vit skärm till svar från odla.nu.

Ingen skillnad med vilken webläsare eller vilken dator jag använt.
Naturligtvis provat utan aktiva brandväggar och aktiva virus pgm.

Synd att hela sommaren passerade med en nödlösning på ett gratis webb hotell och länka därifrån.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon