Full version: Hallonbuskar
Ingela.N.
Jag har några hallonbuskar i vår trädgård.. 2 stycken har jag köpt själv, dock har bara den ena tagit sig verkar det som.. Sen fick jag för någon dag sen 3 stycken av en av våra vänner (också med trädgård), då dom har massor av buskar.. Planterade dom, men såg nu idag att dom börjar säcka ihop och liksom bara torka ut.. sad.gif Vad är felet?? Där va gott om rötter på dom.. Ska man kanske klippa ner dom, för att dom ska ta sig nästa år istället??
kerstinbern
Nyplanterade barrotade buskar kan vissna eftersom de har svårt att ta upp tillräckligt med vatten om det är varmt. Men bara man vattnar så brukar de repa sig.
Ingela.N.
Ah ok.. Så det är bara till och vattna vattna och åter vattna??
Åsa, mälardalen zon 2
Japp nyplanterat måste vattnas rätt rejält och ofta första säsongen (+även sedan kan man behöva vattna hallon de brukar behöva rätt mycket vatten för att sätta stora fina hallon)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon