Skruttensmamma
Jag har tänkt sätta igång en pallkrageodling med växelbruk (4 olika odlingar). Måste bara kolla först:Visst kan jag köra medsamma jord år efter år? Ska jag göra något särskilt med jorden när jag sätter igång odlingen år två? Jag tänkte använda mig av marktäckning med gräsklipp som näring och ogräsbekämpning.
Bassam
Hej
Javisst växter tar mycket näring när de växer, så det är bra om man byta jord, eller om man byta hälften av gamla jord, med göra förbättrin med ge detta naturliga gödsel, detta beror på vilka växter vill du plantera, du kan plantera olika sorter tillsamma med att detta krav att de ska ha samma miljö och samma jord, för att några behöver sur jord och andra behöver kalk jord..
H.Bassam
Dina-babe
CITAT (Skruttensmamma @ 08-03-2014, 18:38) *
Jag har tänkt sätta igång en pallkrageodling med växelbruk (4 olika odlingar). Måste bara kolla först:Visst kan jag köra medsamma jord år efter år? Ska jag göra något särskilt med jorden när jag sätter igång odlingen år två? Jag tänkte använda mig av marktäckning med gräsklipp som näring och ogräsbekämpning.

Jorden sjunker ihop jätte mycket så det är bara att fylla på med ko på påse och ev kompost. Jag har ingen kompost så hör blir det kopåse + litet blå kulor! har funkat redan i många år! :-)
kerstin z5-6
CITAT (Dina-babe @ 02-05-2014, 15:07) *
Jorden sjunker ihop jätte mycket så det är bara att fylla på med ko på påse och ev kompost. Jag har ingen kompost så hör blir det kopåse + litet blå kulor! har funkat redan i många år! :-)

japp
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon