Full version: Rosval
lottlar
Jag vill gärna plantera en starkdoftande ros och bläddrar och läser i tidningar och på forum. Ett tag var jag inne på en Stanwell perpetual men blev avskräckt av att många är missnöjda med det hängiga växtsättet. Kom sedan in på ngn typ av honungsros men de verkar ju kunna överraska med att ta över hela trädgården om det vill sig illa... Jag vill helst ha en ros som är ljus i färgen - rosa eller eventuellt nästan vit. Tacksam för tips!

Efterlysning: När jag var i Slottsparken i Malmö för ett par år sedan såg jag en ljusrosa ros som doftade helt fantastiskt. Den växte vid caféet och hade ganska små dubbla blommor som jag minns det. Är det någon som vet vad det är för ros så skulle jag bli jätteglad!
johanare
Hej
Testa att fråga på risforumet nedan
Var bor du?
Säg ungefärlig storlek o färg så kan du få tips
Kanske testa en Austin. De har många som återbekommer o doftar himmelskt.
Gå in o kolla på floralinnea,se
lottlar
Oj då... Jag är forumnovis och missade rosforumet nedan... Tack! Jag fortsätter min förfrågan där istället. Ska kolla tipset på Austin.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon