Full version: änglatrumpet
nahojjj
Hej!

Ska omplantera min änglatrumpet hur stor kruka( liter)
tycker ni man ska ha för bästa resultat?
kerstin z5-6
Ju större desto bättre smile.gif har min på hjul det underlättar mkt
Exotic
[FONT=Courier]Bra att sätta i stor hink skurhink rolleyes.gif borra många hål runt om ca 5 cm ,botten något mindre hål.
Sen planterar du ut den i Jätte stor kruka tongue.gif och med hjul som Kerstin skrev. biggrin.gif Sen om du vinterförvarar trumpeten , så är det bara att ta upp den skära av rötterna jäms med din stora skurhink. smile.gif laugh.gif
Simsalabbbiiimmmm så var det minder att förvara. smile.gif sleep.gif
MVH
Mi70
Men vilken bra idé, den knycker jag!!! tongue.gif rolleyes.gif laugh.gif
Sollan
Har i dag snickrat låda till min änglatrumpet. Storlek 50x50x50 cm. Fodra sidorna med plast, lägg ett lager med skärvor i botten och sedan jord. Plantera trumpeten i 10 liters bygghink med hål i sidor och botten, placera hinken i lådan och fyll på jord. Till hösten tar man upp hinken, skär av rötter som har vuxit ut och simsalabim så blir det lättare att vinterförvara.
Lådan har hjul och står ute hela vintern.
Nu har jag varit så duktig så jag ska ha ett rejält glas gott vin till middagen.... sleep.gif
/sollan
Eva St
Hoppas vinet smakade bra det gjorde mitt i alla fall!!!!!
Precis så har jag gjort ett antal år och det har funkat superbra
Eva St
Sollan
Jo tack, vinet var gott men idag har jag träningsvärk... Skruvdragararm tror jag det kallas....
/sollan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon