Bockstensmannen
Börjar så smått fundera på vårsådd i växthuset, i takt med att solen får lite mer fjutt blir det ju snabbt upp mot +10 nu. Och blir det högtryckbetonad februari kan det ju bli väldigt mycket sol och det blir ju varmare och varmare desto närmare våren är.
Sen har jag uppvärmning i växthuset också så det blir aldrig kallare än ca 3-5 plus grader även vid köldknäppar.
kerstin z5-6
Beror helt på om m an har frostvakt eller inte
Bockstensmannen
jo, jag har ju frostvakt, fast det ligger rätt nära vid köldknäppar, kanske +2-3grader vid riktigt kallt -10.
Men det kanske är ok sålänge det är över nollan?
Åsa, mälardalen zon 2
Beror ju även på vad man ska så, en tidig sådd av sallad och rädisor kan du ju testa med det räcker med att marken är tinad och att det är några plusgrader för att dessa ska fungera även utan frostvakt och dyl.
kerstin z5-6
Perennfrö går ofta också bra.
ingmet
Trots växthus och frostvakt har jag hittills inte börjat så i bäddarna förrän i april-maj. Frösådderna som jag börjar driva upp inne på fönsterbrädan kommer ut samtidigt..men får då bo i det lilla bubbelplasttältet i växthuset.
Bockstensmannen
Kommer nog sikta på att så i början av mars. Då blir det uppmot 20grader en solig dag, kan ju dock bli kall natt men eftersom jag har uppvärming är det ju lugnt.
ingmet
+25 igår i växthuset .. Fick vattna medelhavskompisarna rejält.. Nu börjar perioden med stora temperaturskillnader.. Ett vårtecken i sig tycker jag.
Bockstensmannen
japp idag var det riktigt varmt, 12,3 grader häromkring utomhus i Göteborg, 12,8 i Surte som högsta i landet smile.gif galet i tidig februari, men helt underbart!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon