Full version: Skuggardin
Trädgårdstokan
För några år sedan köpte jag två skuggardiner från Willab https://www.willabgarden.se/produkt/skuggar...-serre/2559-968 men upphängingen som är i plast är urusel. Flera gick sönder på en gång och varje gång man drar i gardinerna så går upphängning sönder.

Jag har varit i kontakt med Willab men där säger man bara att det finns nya upphängningar att köpa hos dom.

Är det någon som har ett bra tips på vad man kan använda istället? Jag kan fästa kirsch i gardinen men till skenorna har jag inte hittat något bra.

Snart är säsongen igång och det skulle vara bra att kunna få ordning på eländet innan alla växter kommer ut.

rose.gif
ingmet
Jag köpte skuggardiner på IKEA "Lill"- är nu inne på tredje säsongen och det funkar utmärkt. Åtgång är 1-2st per 75cm glas. Kostade 29kr för två - så det blev ganska ekonomiskt oxå. Gardinerna träs på lina(köpt på järnia) som man förr ofta hade i båtfönster.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon