Rhonda - 51Aussie
Eftersom vår balkong endast får sol 9.00 - 10.00 och 12.00 - 14.30 tänkte jag att Karlbergare skulle passa i balkonglådan. Jag ville pröva något nytt. (jag har haft alla sorters blommor i alla år i balkonglådorna). Jag tror inte skotten kommer att bli jättelånga pga att nätterna är svala. Inomhus växer Karlbergare hela tiden.

Jag har planterat 4 st sådana varvade med 3 st pelargon Blue Wonder - köpta som pluggplantor från odla.nu.

(Min stora Karlbergare som hänger i ett fönster måste vara inne på somrarna pga platsbrist på balkongen)
Bassam
Hej

De sa att den behöver plats som är halvskugga till skugga, om du har lite sol, du kan reflektion solen med hjälp av spegel.

H.Bassam
Eva i Skåne
Det blir säkert bra med karlbergare ute. Tror dom kommer bli större än nånsin när dom får så mycket plats. Det är många "inne"-växter som trivs ypperligt utomhus på sommaren.
Rhonda - 51Aussie
CITAT (Eva i Skåne @ 12-06-2015, 07:58) *
Det blir säkert bra med karlbergare ute. Tror dom kommer bli större än nånsin när dom får så mycket plats. Det är många "inne"-växter som trivs ypperligt utomhus på sommaren.

Alla mina krukväxter åker ut på balkongen under sommaren. De som inte tål sol hänger jag högt upp eller på väggen. Några står på golvet i skuggan. Jag har inga som inte tål att vara ute på sommaren.

Forts följer (Karlbergarna) biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon