Full version: Asp i kruka?
Whiskuchi
Jag vill ha ett träd på altanen men jag vill inte lägga pengar på det wink.gif Kan jag gräva upp en asp och sätta i stor kruka? Det räcker att den klarar sommaren, gör inget om den dör under vintern.
Whiskuchi
Äh, jag testar. De växte bakom lekstugan och skulle ändå tas bort så dör de må det vara hänt biggrin.gif Både hund och katter tycker det är mycket konstigt att det plötsligt dök upp ett träd på altanen.

[attachment=83044:10858508...162004_n.jpg]
Aqvakul
CITAT (Whiskuchi @ 14-06-2015, 15:16) *
Äh, jag testar. De växte bakom lekstugan och skulle ändå tas bort så dör de må det vara hänt biggrin.gif Både hund och katter tycker det är mycket konstigt att det plötsligt dök upp ett träd på altanen.

[attachment=83044:10858508...162004_n.jpg]

yahoo.gif
Whiskuchi
Kan uppdatera med att bladen vissnade väldigt fort. Av lathet fick den stå kvar ändå, jag tänkte att jag skulle slänga den till hösten.. men nu har den fått lite nya blad! Roligt biggrin.gif Fast den är inte mycket till solskydd som den ser ut nu. Kanske om den överlever vintern ändå, och kommer igen nästa år.
NiklasTyreso
Den torkar lättare i kruka om man missar vattningen, än när den har rötter i marken.

Ställer du krukan mot en vägg på ditt hus i höst och isolerar med frigolitlåda eller mattor (löv?) runt om så blir inte rötterna så extremt söndersprängda av vinterkylan.

Naturens träd har sina rötter under ett värmeisolerande snö. I marken blir det aldrig -30 grader men det kan det bli i din kruka om du inte isolerar den.

Vackert lodjursmönstrad katt du har!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon