Smirrkoff
Första inlägget på detta forum. Så har det hamnat fel är det helt ok att flytta på det.

Det är nämligen så att vi har fått två plantor med gurka sen de var små. Vet ej sort på dessa men trivs till synes ute på balkongen, höga är de.

Det jag gärna behöver hjälp med att förstå och få förklarat är varför gurkorna blir gula och vissnar ner. Se foto. Det känns som att först vissnar blommorna och strax efter blir gurkorna gula.

Kika på bilderna, jag förstår inte riktigt vad jag gör för fel.
Båda plantorna sitter i samma låda.

Är det dåligt med näring? - Har endast vattnat dom.
Vattnar man för mycket? - När solen ligger på större delen av dagen så får dom en liter vatten ca på kvällen.
Dessa tunna "antennerna" som skjuter ut, kan man ta bort dom utan att skada plantan mera? Känns som att det suger energi från plantan..?

Ser ut till synes att de trivs och växer med en himla fart, men varför blir det inget med själva gurkorna?...

Är det någon som tror sig ha en lösning på detta så tas det gärna emot.

Mvh Mange
lykketone
Hej!

Jag odlar gurka på min balkong som inte är inglasad. Av vad jag har läst mig till så trivs inte gurka i drag och kyla. Dessutom trivs dom inte ihop med tomater (annat än i sallad, då.. ). Kan något av det stämma in på din situation? Under 12 grader trivs den inte i på natten och även om du har inglasat så har det ju inte varit någon supervärme i år...

Hoppas någon har större erfarenheter läser detta och kan ge dig bättre hjälp.

Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon