Bee
Köpte en ros på Plantagen att ha i en stor kruka vid ingången till altanen. Fastnade för La Paloma som skulle vara kraftig med stora vita blommor. Passade fint eftersom jag har vita och rosa rosor alldeles bredvid. Tanken är att gräva ner den till hösten.

Nu har första blomman slagit ut. Knallgul! Inte minsta antydan till annan färg. Alla knoppar indikerar samma gula färg. Vad gör jag nu? Rosen är vacker men det är fel färg! Gult passar inte in i rabatten. Jag vill ju inte kasta bort den men.... En annan tanke är ju vad det är för ros. La Paloma och La Paloma 85 är båda cremevita. Har inte hittat ngt om ngn gul sport av LP.

Skall naturligtvis åka tillbaka till Plantagrn men dom är ju inga experter så även om jag får kompensation så vill jag ju veta vad som står i krukan.

octachoron
Ta ett foto av blomman och bladverket på roset och publicera det så kanske någon känner igen den.
Det kanske är lättare med identifiering av gula rosor än av den vanligare rosa färgen, där gick jag bet på en felsåld ros.
Bee
CITAT (octachoron @ 24-06-2015, 11:26) *
Ta ett foto av blomman och bladverket på roset och publicera det så kanske någon känner igen den.
Det kanske är lättare med identifiering av gula rosor än av den vanligare rosa färgen, där gick jag bet på en felsåld ros.



Det här med bilder på Odla... Jag har sällan lyckats med det. Fotona finns på paddan och i telefonen.
Nej, det misslyckades även denna gång. Odla klarar inte moderna bildformat. Grrr
Eva i Skåne
Det brukar vara att bilden är för stor. Kan du förminska den går den nog att visa här
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon