Full version: Klematis nu?
La Strega
Tänkte sätta klematis i stor kruka bredvid en vägg med spalje, kan jag köpa plantor å ställa ut nu? eller när ska man göra det? (vill ju inte att de ska ta slut) allmänna råd? har noll erfarenhet juh...=P
Fenja
Vilken växtzon bor du i? Vilken klematis har du tänkt dig? Vilket väderstreck finns balkongen i? Lättare att ge råd om man vet lite om förutsättningarna.
Mvh
Fenja
La Strega
Bor i Motala, har ja fattat rätt så är det zon II (?). Alpklematis stog det i katalogen, vita vakkra blommor =)
västlig tror ja? ungefär åt de hållet där solen går ner? (ush va dum ja känner mig nu =P ) och det är mot garageväggen...skulle vilja ha en klematis på var sida om garageporten men det är asfalt å sånt under så de får bli krukor/lådor(?)
La Strega
Kan nån vara så snäll å svara? *behöver hjälp* unsure.gif
har köpt plantorna idag...ville inte att de skulle ta slut...ska jag ha dom inne? eller kan ja plantera ut dom?
pepparmynta
Pröva Här!
Mariann
jag har köpt en Pink Fantasy och den är redan planterad i kruka ute på altanen med vit väv runt sig som solskydd mm.
La Strega
kollade länken men hittade ingen vettig info...o forumet verkar dött....=(

sätter ut dem ialf...klarar de det inte får ja väl köpa nya å så vet ja till nästa gång...
Mariann
Klart dom fixar det. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon