Full version: Vädertråden 2016
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Berith
-3 grader, lite blåsigt, ett par cm snö kvar. Passar alldeles utmärkt som sovmorgon, inte ens solen har gått upp än. flirting.gif
Uggi
Samma här i Falköping.

Det passar att sitta här vid datorn.
Natur liv
1 dm snötäcke och det faller mer snö, lite svagt snöfall. Några minusgrader.
silos
Mulet och det började snöa när jag var ute med hundarna.
Gossen Ruda
Vintern är på väg, tempen sjunker och sjunker och har nu krypit under 0.
Aqvakul
Malmö: Grått och minus 3 grader
hattstugan

I Kortedala är - 1 och mulet samt blåsigt
Gossen Ruda
Samma i Landvetter nu. det har synts lite vitt i luften under dagen, nu blåser det mest.
Gossen Ruda
Vaknar upp till en kall värld, minus 4 vet jag inte när jag såg sist. Go värme från kaminen dock. Det skall också fortsätta vara kallt, väderprofeterna på SMHI hade rätt. Kanske snö så småningom också.
Natur liv
Idag snöar det mer, så det blir att borsta av bilen innan vi åker. Kanske ploga också. Men snön faller långsamt, nästan i slowmotion.
silos
Det snöar!
Berith
-4 grader, lite flingor i luften och har liksom Ruda värme från kaminen. Dock inte samma kamin kanske jag ska säga så det inte blir en massa spekulationer. giggle.gif
Gossen Ruda
laugh.gif
Aqvakul
Malmö: Minus 4 grader och stundtals sol...
Gossen Ruda
På det hela taget en skaplig dag. Inte så jäkla kallt, måttlig vind och en hel del blå himmel. Ingen sol på mig pga berg.
Uggi
Fint vinterväder -8 grader och halvklart samt en svag vind.
hattstugan

I Enköping är det - 8 och mulet
Berith
Lugnt, lite sol men -7 grader. Fåglarna utanför vid sina matbord gör åkarbrasor.
hattstugan

5-6 minus och lätt snöfall i Enköping
Aqvakul
Vintervitt

En morgon när vi vaknar,
är hela världen vit,
och vi förstår att vintern
har kommit hit.

Då går vi ut och rullar
oss runt i mjuka snön
Då far vi på vår kälke
rätt ut mot sjön

En snögubbe vi murar
Han liknar mest ett troll
Vi sätter dit som näsa
- en bandyboll

Så bygger vi en lykta
på gården till vårt hus
och tänder sen om kvällen
ett litet ljus.

Av: Lennart Hellsing
Gossen Ruda
Återigen en fin vinterdag. 4-5 minus, svag vind och inte ett moln i sikte. Tyvärr lyser bara solen på andra sidan berget, det dröjer till slutet av månaden innan den hittar ner till mig. Isen börjar lägga sig runt stränderna på sjön men det får bli helt lugnt innan det händer mer på den fronten.
hattstugan

Enköping: - 14,5
hattstugan

Enköping: - 12,1 och grått
Gossen Ruda
Någon mer med slemhinneproblem? Innan kylan kom låg fuktigheten på 60-70%, nu är den nere på 45%. Även händerna börjar bli skrynkliga.
hattstugan

Enköping: Är - 16 nu! Brrr
hattstugan

Enköping: - 17 och sol
kolonista
Bollnäs, - 25 i morse - fy tusan det är kallt och ändå långt kvar till Naimakkas - 42,8.
hattstugan

Enköping: - 6 med svag vind och lätt snöfall
Aqvakul
Malmö: Snöat, nollgradigt...
Gossen Ruda
Omkring 3 minus, fint snöfall nästan hela tiden. Har kommit ca 3 cm.
Uggi
Vilket fint vinterväder, -5 grader och snöfall. tummenupp.gif
Gossen Ruda
Inte så pjåkigt. Jag har -3 och 6 cm fluffig snö.
Berith
En dm snö, flingor i luften, ganska lugnt, -6 grader.

Nu har vi fått den där vintern som jag tvivlade på tidigare att vi skulle få. Vet bara inte riktigt vad jag ska göra med den. Jag är inte mycket för att åka på den, varken skidor eller pulka. Gillar inte ens att dratta på ändan. unsure.gif
Gossen Ruda
Dagens hemlis, det har snöat. Nästan hela dagen. Är väl en dm ungefär.
hattstugan

Långshyttan: - 15 men inget snöande
Gossen Ruda
2 plus och den dryga dm snö som fanns bara faller ihop, men så var den väldigt fluffig.
Berith
Efter några dagars snöande är vi snart uppe i en halvmeters snödjup. I alla fall om det snöar några dm till. Var ute och hämtade tidningen nyss och det kändes som om det var lite regn i snöfallet. 0 grader.
hattstugan

Långshyttan: -2 och snöar för andra dagen i rad och ska tydligen snöa tom onsdag här! Tur man inte behöver köra bil nu!
Uggi
Åter kallare här i Falköping, -7 grader och mulet samt en svag vind. Kom ingen snö inatt så ingen snöskottning idag.
Berith
-6 grader här och soooooool!! bravo.gif
Gossen Ruda
-5 och solsken fast kallt i vinden.
Berith
-15,4 nu, var -17,4 förut. Snart är vi på plus! tummenupp.gif Var ute förut och vet inte vilket som är behagligast, att andas genom näsan eller munnen. Åt inte frukost på altanen idag heller. Men det är sol och lugnt vilket ju är bättre än snöstorm.
Gossen Ruda
God Mogon. Värmebölja i Göteborg, bara 1,5 minus nu.
Berith
-6,5 grader. Rena värmeböljan här också, efter att ha varit nere på -20 i fredags. *hutter!*
Gossen Ruda
Strax över 0 här nu och dagsmeja när solen tittar fram.
hattstugan

Långshyttan bjuder på ett soligt vinterväder
Myosotis
Värmebölja här med. Temperaturen steg snabbt från -19,4° i morse till -1,1°. Nu snöar det.
Gossen Ruda
Hej Myo. Nu har snöfallet börjat här men skall det komma 1-2 dm så får det öka ordentligt.
Gossen Ruda
Någon läste vad jag skrev, full fart på snöandet nu.
Gossen Ruda
Jo, snö kom det. 2 dm tung blötsnö. Jag skall ut och skotta nu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon