KåWe
Hej!

söker efter alternativ till rockdala vad gäller inköp av fuchsior....det finns ju hur många underbara varianter som helst och jag har hittat flera favoriter att utöka samlingen med. men var tusan hittar man dem? ett alternativ är ju att springa in i varenda plantskola man passerar (iofs...det gör man ju så ofta man kan..) men det är ju inte alltid de är märkta med sortnamn och långtifrån alltid kan man lita på vad det eg är i krukan...

har ni några tips? gärna på nätet.

bara för kul om någon är intresserad, dessa sorter skulle jag gärna se i samlingen...kanske finns det renatv ngn att byta sticklingar med?

Quasar
Silver Dawn
Anns Delight
cecile
Jane humber
Vobeglo
Grandma Sinton
Rams Royal
Bora Bora

vissa av dessa vet jag finns på rockdala.

själv har jag bla ett par "namnlösa okända"..varav en som är mkt kraftigväxande röd/lila - URENKEL att snabbt få nya stora plantor av. (jag kallar den MAMMA ....för moderplantan är min mammas ..och den är verkligen en supermamma i sig oxå biggrin.gif )
Hollys beuty
Fiona
Lady thumb
Blue mirage
Happy wedding day
Whiteknights pearl
okänd - småblommig vit
okänd- vit/röd medium
småblommig vit/lila
Lila rosa medium
rosa/rosa ev beacon pink ?

kanske finns där fler som jag pinligt nog glömt bort just nu...:/

mvh /kicki
Siri
Titta in på Wexthuset , de har många sorters fuchsior. rolleyes.gif
KåWe
hejsan!

tackar för den adressen! skall genast susa dit och spana! tongue.gif
/kicki
Ewa L
Har du sett "paketet" som Odla.nu säljer på första sidan? 4, 8 eller 11 Fuchsior. Jag föll naturligtvis för det största "paketet".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon