Aqvakul
När är det dags att beskära mina pelargoner på den inglasade balkongen. Zon 1. (Det brukar bli vid skapligt rätt tid, men jag blir allt glömskare... ) crying.gif
Gunilla T
Jag kan inte mycket om pelargoner men nog är det väl dags nu, i synnerhet i zon 1 och med en så ljus växtplats som du har. Det händer väl inget om man väntar heller men det blir en sen blomning på plantorna, de behöver tid att sätta knopp och blomma.
Aqvakul
Det kliar ju i fingrarna... wub.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Hag är klar med mina sedan 2 veckor tillbaka och allihopa är nästan gröna igen.
Rhonda - 51Aussie
CITAT (Aqvakul @ 14-02-2016, 16:44) *
Det brukar bli vid skapligt rätt tid, men jag blir allt glömskare... ) crying.gif


Jag brukar säga till min gubbe att han ska skriva upp saker på almanackan, vilket han brukar glömma göra o om han gör det så glömmer han kolla på almanackan. confused.gif

Jag beskar o planterade om mina pellisar för 2-3v sedan.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 17-02-2016, 11:20) *
Jag brukar säga till min gubbe att han ska skriva upp saker på almanackan, vilket han brukar glömma göra o om han gör det så glömmer han kolla på almanackan. confused.gif

Jag beskar o planterade om mina pellisar för 2-3v sedan.


Rhonda jag har i många år skrivit in allt i min trädgårdsallmanaka. Allt jag sådde, allt jag gjorde osv. Nu har jag tyvärr inte min trädgård längre men jag läser fortfaranda i desse allamackar. Nu skriver jag in det jag gör i min 10 års allmanacka.

Skaffa dig en 10 års allamanacka och så ser du varje år vad som anstår

Elisabeth
Aqvakul
Skuret och klart sedan några dagar tillbaka... wub.gif
Rhonda - 51Aussie
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-02-2016, 15:18) *
Rhonda jag har i många år skrivit in allt i min trädgårdsallmanaka. Allt jag sådde, allt jag gjorde osv. Nu har jag tyvärr inte min trädgård längre men jag läser fortfaranda i desse allamackar. Nu skriver jag in det jag gör i min 10 års allmanacka.

Skaffa dig en 10 års allamanacka och så ser du varje år vad som anstår

Elisabeth


Vi har inte längre trädgård men när vi hade den gjorde jag som du - jag skrev upp allting i en A4 spiralblock. Jag ritade tom bilder o färgade in.
Gubben har en massa annat han måste hålla reda på - möten mm

Vilken skönläsning det måste vara för dig när du tittar i dina gamla almanackor.





Rhonda - 51Aussie
CITAT (Aqvakul @ 21-02-2016, 16:30) *
Skuret och klart sedan några dagar tillbaka... wub.gif


Good job!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon