Illvitore
Hej på er kära vårlängtare!

Jag skulle vilja köpa ett större äppelträd (minst 6-7 år)
Jag bor i Göteborg men kan lätt tänka mig att resa ett par timmar för att få tag i ett fint större träd.
Är det någon av er som har erfarenhet av ett bra ställe för att inhandla ett sådant träd?

Slänger in en fråga till.
Min äppelträd är allvarligt fel-beskurna för ca 15 år sedan och de håller nog på att dö nu. Har någon ett tips på en bra arborist/träd-doktor i göteborgsområdet?

Med vänlig hälsning,

/victor
Illvitore
1000 Tack! Jan Af Lisö
eskil43
Hej! Blomsterlandet borde vara den sista stället som jag skulle leta efter större fruktträd i. Har inte du en riktig plantskola i regionen, att leverera den typen av växter fodrar riktig yrkeskunskap och sådant finns inte på Blomsterlandet. Plantskolan har inte dessa träd oftast hemma, men om man besöker plantskolan nu i mars o beställer, så får du ett bra träd till slutet av april eller så. Hälsningar eskil43
Illvitore
1000 Tack Eskil43!
vanjalarsa
vad är det för fel på Blomsterlandet? Jag tycker att det är bra att handla där. Har aldrig blivit missnöjd med växter därifrån.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon