Full version: Bokhäck
Spindeln
Jag tänker sätta en bokhäck på vår baksida mot en skolgård. Jag vill ha upp häcken fort och tänkte köpa så stora plantor som möjligt till rimligt pris. Har hittat billiga barrotade plantor på häckväxteronline. De har upp till 125-150 cm höga plantor vilket är lockande. Plantorna verkar vara odlade i i holland/tyskland. Har detta betydelsen tror ni?. Har hittat plantor 80-100 cm något dyrare på Horto Green men dansk odlade. Har detta någon betydelsen tror ni? Tråkigt att köpa en massa plantor om de inte klara klimatet. Är det någon som har erfarenhet av företaget häckväxteronline?
mbyrod
Hej
Blev det någon beställning, går i samma funderingar. De har ju ca halva priset på häckväxteronline
Henke_83
Hej där på er,
Nu här på forumet men jag ser att ni funderar på att beställa barrotade häckplantor.

Jag har beställt barrotade BOK-plantor från två ställen:
Horto Green - 50-80 cm - pris 26 kr/planta - DYRT!
Granngården - 50-80 cm - pris 19kr/planta - BRA PRIS!

Horto Green
Förra året satte jag Horto Green plantorna - alla har överlevt som det verkar. Även om vissa av häckarna är väldigt taniga så lever de. Vissa har fortfarande lite bruna blad.. Plantorn från Horto Green var precis 50 cm nästan rakt över - ingen som var mycket längre.

Granngården
Köpte för någon vecka sedan och fick ner plantorna i helgen - sent efter leverans men vi får se hur det går för dessa plantor. Men vilken skillnad på kvalitet - granngårdens plantor är tjocka i stammen och jag skulle säga att dessa plantor är 80-120 cm - fick knappt plats i kartongen de kom i..

Såg att jag missat en etta framför priset på Granngården..
Huggorm
Det var nästan löjligt billigt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon