Full version: Borttappad klocka
Mjärden
I torsdags kväll var och jobbade på min kolonilott. Jag luckrade upp jorden med en grep och plockade ogräs inför morgondagens potatissättning. Jag var klar vid 8-tiden och efter att ha pratat med den enda lottgrannen denna kväll begav jag mig hemåt i sakta mak. Efter att ha tvättat av mig (jordsvarta fötter bla) packade jag upp min kasse med tillbehör, men kunde inte finna mitt armbandsur. Jag återvände till lotten och letade efter klockan, men kunde inte finna den, växlade några ord med min lottgranne och sa att jag tappat bort min klocka.
Denne svarade "var det ett armbandsur" vilket jag instämde i. Väl hemma letade jag ytterligare en kvart och återvände med ficklampa till lotten utan resultat. Till saken hör att klockan inte har något större värde mer
än affektionsvärdet för mig, då jag i många år sökt en klocka med brun urtavla och till slut hittat denna på Ur&Penn.
Jag vill inte tro att det var lottgrannen som "tog hand" om den, verkar så sympatisk och ärlig. Då återstår teorin att det kunde vara en fågel, som kan ha tagit den och flugit iväg. Jag såg flera kajor på området, men inga skator.
Vad tror ni, kan det ha varit en fågel som såg att det blänkte och tog den i näbben och flög iväg ?

Ps Letat idag också utan resultat.
Mjärden
Fått tillbaka klockan. Det visade sig att en lottgranne hade tagit hand om den och kom och överlämnade den i går till min stora glädje. tummenupp.gif trodde jag sett den för sista gången.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon