Full version: Änglatrumpet
anders_skåne
Hej Svejs !

Jag fick en änglatrumpet ganska nyligen och den växer som tusan, ska man toppa dessa som man gör med fuchsia eller ska man låta dem vara.

mvh anders rolleyes.gif
LillaTiger
om den är liten skulle jag nog hellre försöka stamma upp den. Låt den växa och ta bort alla små sidoskott som kommer fram. då blir det ett sött litet träd tillslut.. smile.gif
anders_skåne
Hejsan lilla tiger !

Tackar för tipset, men änglatrumpeten jag fick har redan två stycken stora skott som växer ut jättefint och jag vill inte klippa bort nån av dem. Men jag ska prova ditt tips att stamma upp den om jag får en till.

Men annars då, bör jag toppa den så att den blir buskigare eller ska jag bara låta den växa som den är ?.

mvh anders tongue.gif
Britt-Marie
LÅT DEN VARA SOM DEN ÄR!!!!!!!!!!!!!
Det kommer fler skott nerifrån och den grenar sig själv. Så har mina gjort och jag har haft flera stycken. Är nu fruktansvärt trött på dom. Du skär ner dom när dom har tappat alla bladen och står inomhus. Alla mina blev fula. Fick någon slags ohyra, som inte försvann. Inte ens med experthjälp!!!!! Bladen blev gula och föll av. De blommade helt otroligt i alla fall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon