andyrytt
Hej alla.

Jag är helt ny här eftersom jag behöver lite hjälp med att identifiera lite busktyper jag har i min häck.
Jag bifogar en bild på en buske i min häck jag vill veta vad det är för något. Bladen alltid kortare än 3cm och jag kan inte minnas om den blommar. Den blommar ej i detta nu.

Anledningen till att jag vill veta är för att jag även vill veta om denna går att ta "skott" eller "stick" ifrån för att kunna plantera mer av dessa på ställen i häcken där det är lite glest med häck. Jag vet inte helt hur man gör men jag veta att man kan göra så med vissa växter. Gjorde det med någon slags mynta som min kollega tog "grenar" från och satte i en petflaska där den efter ett tag rotade sig så pass att den gick att plantera av mig.

Så första jag vill ha hjälp med är denna bifogade bild. Förstår ni min nöd?
(om nu inte denna går att ta stick ifrån kommer jag med fler alternativ wink.gif )

[attachment=85744:IMG_2149.jpg]

Med vänlig hälsning, Andy
Huggorm
Kan vara någon spirea, kanske björkspirea, spirea betulifolia
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon