Pontus_pf
Jag bor i Stockholm där det kom rejält med snö idag. Jag har en lång ligusterhäck som nu inte syns längre. All snö har tyngt ner den. De två tidigare åren har jag skakat av snön som kommit men det har ju inte varit så mycket som det kommit nu.

Ska jag ta bort snön även nu? Det är väldigt tidskrävande då det är en lång häck. Sen tänker jag att man kanske råkar knäcka lite grenar och kvistar här och där då det är typ kramsnö. Eller är det bättre låta den vara och hoppas det töar snart? Kanske inte gör nån skada så länge man inte rör den, att den får stå böjd tills vidare?
addo
Är den nedtyngd länge är risken stor att häcken inte återfår formen helt när snön försvinner, jag skulle ta bort snön. Däremot behöver man bara ta bort snön om häcken är ordentligt nedtyngd, så i vanliga fall är det inget man behöver göra.
Gossen Ruda
Det kommer värme på tisdag. Förmodligen även upp till Stockholmstrakten.
addo
Det hoppas jag verkligen! Jag har inte fått loss bilen sen snön kom...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon