Full version: Vädertråden 2017
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Berith
Ja då får vi se hur 2017 blir angående vädret. Nu är det +4 grader, lugnt efter några dagar med rejäl blåst - vill nog kalla det storm - och snöfritt. Ovanligt väder vid den här tiden i vanliga fall.
hattstugan

Grått vindstilla och +3,3
Berith
-2 grader, strålande sol och lugnt. Hade sol i går också, synd bara att den inte är uppe längre på dagen. Den går väl upp strax före nio men ner före halv fyra.
hattstugan

- 1, lite snö kom i natt och nu ser himlen ut som den tänker bjuda på mer
Gossen Ruda
Idag har solen skinit hela dagen, det fanns inte ett moln att gömma sig bakom. Lite besvärligt att köra bil med den lågt stående solen. Någon plusgrad som mest. Och i morgon kommer det nederbörd, troligen mest regn här i Blöteborg.
hattstugan

- 5,7 och soligt
Gossen Ruda
Det regnar.
hattstugan

- 1,2 och det snöar och blåser! SMHI har varnat för rejält busväder med hårda vindar och rikligt med snö! Mao Vinter
Uggi
+3 grader och ett lätt regn och i morse var det -5 grader.
Natur liv
Snö, blåst och riktigt busväder. -5 grader.
Berith
-1 grad nu och det kom 1 cm snö i natt. Inte så mycket så man måste skotta, blir nog bara att sopa utanför dörren.
Natur liv
Det har slutat att snöa och ett par dm snö ligger på marken, -5 grader och blåst. Det blir till att skotta idag igen.
hattstugan

- 3,5 och kommit mer än 1 dm snö och snöar lätt ff
Gossen Ruda
Ja, vintern tycks ha kommit på besök. Här är det runt 0 och tidvis ett mycket fint snöfall. Igår kväll haglade det, stora hagel som smattrade mot rutorna för det blåste också.
Gunilla T
Här har fallit ca 3 dm snö i natt och vi är insnöade och kommer inte ut. Jag inser att ett enda hushåll i skogen inte står först i kön med plogningen men jag hoppas att plogen dyker upp under dagen.

På nyårsafton var det nog värmerekord här +10,2 grader för att i går falla till - 9,8 grader, 20 graders skillnad inom tre dygn. Just nu är det några minusgrader men SMHI lovar - 25 grader de närmsta dygnen. Det blir en utmaning för trädgården med så snabba temperaturväxlingar.
hattstugan

- 14 när jag åkte hem från jobbet nyss! Brr
Uggi
CITAT (hattstugan @ 05-01-2017, 09:00) *
- 14 när jag åkte hem från jobbet nyss! Brr

Samma temperatur här i Falköping.
Gossen Ruda
"Bara" hälften så kallt i Göteborg, minus 7. Fast det är kallt nog ändå. Men solen har gått upp nu så det är ljust och ett tunnt snötäcke hjälper till.
Aqvakul
Malmö: Minus sju grader, men värre att ingen värme eller varmvatten i lägenheten....
Uggi
CITAT (Aqvakul @ 05-01-2017, 10:51) *
Malmö: Minus sju grader, men värre att ingen värme eller varmvatten i lägenheten....

Det är illa, hoppas att de snart får ordning på elen.
Berith
Klockan 8 i morse hade vi -14 grader, nu har det höjt sig till -10 och solen skiner. Som tur är så har vi inte fått mer snö än den cm som vi fick häromdan.
hattstugan

En kall start på dagen med - 18 men nu är det endast - 6,5!
Gossen Ruda
Kallt här också i morse, ca 7 grader, men sen har det stigit. Just nu 1 minus och något fallande som känner som isnålar i vinden.
Eva i Skåne
-13 hade vi i morse, men nu är det "bara" -5. Mildare ska det bli och snö imorgon, men än har vi barmark.
Berith
Det är -1 grad nu och det snöade alldeles nyss.
hattstugan

- 1,8 och soligt efter nattens snöande
hattstugan

- 8 och mulet
Eva i Skåne
Några cm snö har vi fått under trettonhelgen, men inte är det mycket.
Idag var det +1 och nån fuktighet i luften, lätt duggregn kanske man kan kalla det. Halt på oplogade trottoarer i Lund.
hattstugan

+ 1,3 och mulet med svag vind
Aqvakul
2 grader varmt i Malmö och disigt.. På väg till Gdansk några dagar, där är många minusgrader... wink.gif
Gossen Ruda
Höstrusk trots att det är vinter, några plusgrader och regn och blåst. Skall bli värre i morgon är trösten.
Gossen Ruda
Busvädret är här nu. Blåsigt och snöblandat regn. Några plusgrader.
hattstugan

+ 2 och mulet med tilltagande vind
Gossen Ruda
Fyrplatserna på hela norra Västkusten rapporterar storm till orkan i vindbyarna.
hattstugan

Glad att jag bor låångt från västkusten idag! Men det har börjat blåsa rejält här med! Mälaren kanske räknas dit idag?
Uggi
Blåst ja det har vi även här, och snö ca 5-10 cm, funderar på att gå ut och skotta men nu är det mildare så det kanske sköter sig självt.
hattstugan

Drygt 1 + men det blåser rejält nu
Uggi
Nu är det runt nollan och mycket halt, det gäller att ta det lugnt.
hattstugan

En solig start på morgonen men nu tilltar molnen
hattstugan

- 6,6 och soligt
Berith
-7 grader men lugnt och soligt
hattstugan

- 7,5 och soligt och vindstilla
Gossen Ruda
Mildvädret är på gång, hos mig har tempen precis orkat över 0. Ett svagt nederbördsområde är på gång från NV, får se om det blir regn eller snö, OM det blir något.
Uggi
Här är det nu +0.5 grader och ett lätt snöblandat regn.
Gossen Ruda
Jag fick ett väldigt tunt snötäcke men nu med ett par plusgrader är det ett minne blott. Det har även regnat lite.
hattstugan

Idag mulet och takdropp
Gossen Ruda
3D-väder, dimma, dis och duggregn.
Eva i Skåne
CITAT (Gossen Ruda @ 18-01-2017, 15:05) *
3D-väder, dimma, dis och duggregn.


Vilket bra uttryck! Så är det här idag. Så disigt att man skulle kunna tro att det snöar. Ett par plusgrader
Gossen Ruda
Det var en av vädergubbarna på Rapport som pratade om 3D-väder. Det har varit så här också hela dagen, i morse hade det tom frusit lite. Otroligt vad svart det blir nu på kvällen, dimman suger åt sig allt ljus.
Gossen Ruda
Vädret är uppochner. Jag har fullt solsken och +4 och talgoxarna håller på med vårlätet. Samtidigt klagar en Twitterkompis från Tyskland att han måste cykla till jobbet i snöfallet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon