Full version: Trump, vilket pucko
Gossen Ruda
Ja, vad är det amrisarna röstat fram? Första dagen på jobbet och redan är han i luven på pressen, den tredje statsmakten. Vad blir svaret? Cencur? Ljuger gör han också. Det är nog bara att hoppas att han trampar över ordentligt och blir avskedad efter riksrätt.
segelbåt
CITAT (Gossen Ruda @ 22-01-2017, 20:02) *
Ja, vad är det amrisarna röstat fram? Första dagen på jobbet och redan är han i luven på pressen, den tredje statsmakten. Vad blir svaret? Cencur? Ljuger gör han också. Det är nog bara att hoppas att han trampar över ordentligt och blir avskedad efter riksrätt.


Hur tycker du pressen har behandlat honom? Inte konstigt han ger igen, det hade nog du också gjort.

Att det sedan kommer som en överraskning för dig att politiker ljuger säger ju det mesta om dig. laugh.gif
Gita
CITAT (segelbåt @ 22-01-2017, 20:29) *
Hur tycker du pressen har behandlat honom? Inte konstigt han ger igen, det hade nog du också gjort.

Att det sedan kommer som en överraskning för dig att politiker ljuger säger ju det mesta om dig. laugh.gif

Kanhända bör man vara lite försiktig med sitt omdöme, att i stort all press skåpat ut Trump behöver nödvändigtvis inte betyda något.
Ni minns väl Ronald Reagan, också han helt utdömd av pressen/media. "korkad b-skådis" m.m. Han visade ju sig bli en av de bättre presidenterna.
Gita
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 25-01-2017, 18:48) *
Kanhända bör man vara lite försiktig med sitt omdöme, att i stort all press skåpat ut Trump behöver nödvändigtvis inte betyda något.
Ni minns väl Ronald Reagan, också han helt utdömd av pressen/media. "korkad b-skådis" m.m. Han visade ju sig bli en av de bättre presidenterna.
Gita

Det räcker med att följa med vad han själv säger och skriver för att inse den märkliga sanningen. Han är ju fåfäng och självgod. Han bråkar om vem som hade störst publik vid installationen, han eller Obama. Alla källor säger Obama medans han hävdar sig själv. Nu hävdar han valfusk för att Hillary fick mer röster än han, helt utan bevis. Muren mot Mexico skall byggas och Mexico skall betala, icke säger Mexico. OSV. Han har nog inte fattat att presidentämbetet inte är en såpopera där han själv har skrivit manus.

Beträffande Reagan så gjorde han sina misstag. Skaffade vapen åt Contras med hjälp av kohandel med ärkefienden Iran. Han mindes ju inget: I don't remember.

Men jag är inte förvånad att du stöder honom med tanke på din politiska hemvist. Förmodligen stöder du AKB i hennes försök att fälla Löfvén med hjälp av SD. Åkesson ställer dock krav. AKB börjar likna ett munväder. Tänk om L. utlyser nyval i så fall? M är ju snart nere på 20%.
Aqvakul
Klart orättvist mot Reagan att jämföra honom med pajasen Trump.
Bengalow
Hehe, jag skulle inte låna ut en tjuga till någon av dem!
Gita
CITAT (Aqvakul @ 25-01-2017, 21:36) *
Klart orättvist mot Reagan att jämföra honom med pajasen Trump.

Fast nu var det ju inte deras presidentskap som jag jämförde utan pressens agerande/nedlåtande och mobbande tendenser innan någon av dem blivit president
Gitta

Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 26-01-2017, 10:26) *
Fast nu var det ju inte deras presidentskap som jag jämförde utan pressens agerande/nedlåtande och mobbande tendenser innan någon av dem blivit president
Gitta

Pressen har under hela kampanjen blivit väl tillgodosedd av klumpiga och sexistiska uttalanden av Trump själv så han har själv bäddat för situationen.
Bengalow
Hans "protektionistiska" profil kanske mjukas upp lite, när TTP-förhandlingarna skall börja. Australien, Japan, Singapore och New Zealand har inviterat Kina till medlemskap i "föreningen". Det bör väl betyda att Kina tar över USA's nyckelroll även där. När man äter kakan och ändå vill ha den kvar, så är man inte vidare klok.
Det skall bli kul att se, hur Trump reagerar. Som vanligt hos amerikaner, så tror mannen att världen går under, om dom inte får stöd från USA - att ingen klarar sig utan dem. När deras skattetekniska exporter via Karibiska "dotterbolag" blir stoppade, så kommer han att inse*, att globaliseringen har varit till nytta även för USA's marknader. EU är stora nog att stå upp och försvara sina revir. Dessutom har Kina världens största tillgångar av "sällsynta jordarter", som behövs och är nödvändiga inom elektronikbranschen. Tänk om det blir exportförbud av detta till USA? Då kan Silicon Valley dra ett gammalt täcke över sig!

Den dagen då hans "självdeklarationer" släpps på Wikileaks, så är han pantad. Bara hans sak mot Vattenfalls vindkraftverk i Skottland, utanför hans golfbana, är ju parodi på storhetsvansinne. "-Lyssna på mig - jag har pengar! Om inte så -då djävlar...!"

*Nu förutsätter jag att han har normal tankeverksamhet, vilket ifrågasätts av allt fler.
Gossen Ruda
laugh.gif

Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 26-01-2017, 17:55) *
laugh.gif



a0a.gif
Gossen Ruda
Nu ställer Mexicos president in statsbesöket i USA eftersom Trump har twittrat att om inte Mexico betalar för muren kan han lika gärna stanna hemma. Sagt och gjort. Lite märkligt att Mexico skulle betala för något som USA vill bygga. Lika märkligt som att Trump använder Twitter mer än diplomatiska kanaler.
segelbåt
CITAT (Gossen Ruda @ 26-01-2017, 18:29) *
Nu ställer Mexicos president in statsbesöket i USA eftersom Trump har twittrat att om inte Mexico betalar för muren kan han lika gärna stanna hemma. Sagt och gjort.


Då fungerar muren redan innan den kommit upp. Den är ju tänkt att hålla mexikaner borta från USA.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (segelbåt @ 26-01-2017, 19:15) *
Då fungerar muren redan innan den kommit upp. Den är ju tänkt att hålla mexikaner borta från USA.


Tror du verkligen a<tt det är bara mexika<ner som kommer till USA över gränsen där? Det är mestadels andra
segelbåt
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 26-01-2017, 19:46) *
Tror du verkligen a<tt det är bara mexika<ner som kommer till USA över gränsen där? Det är mestadels andra


Fel, enligt senaste undersökningen (2014) utgjorde mexikaner 52% av de illegala gränsöverskridarna och var således den klart största gruppen.

Men mitt inlägg var ett skämt.
Att muren inte skall stoppa inbjudna statsmän utan är till för att hindra illegala invandrare var så självklart att jag inte trodde jag behövde förklara det. Dumma mig...

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon