Full version: Hans Rosling?
Gossen Ruda
Sen han dog har han höjts till skyarna och fått nästan hjältestatus men... Jag måste erkänna att jag hade inte en aning om vem han var, kände inte ens igen namnet. Har han mest hållit till borta på ostkusten?
caprifol
CITAT (Gossen Ruda @ 13-02-2017, 21:39) *
Sen han dog har han höjts till skyarna och fått nästan hjältestatus men... Jag måste erkänna att jag hade inte en aning om vem han var, kände inte ens igen namnet. Har han mest hållit till borta på ostkusten?

Allvarligt? Hans hemvist var Uppsala, men han har ju synts och hörts i TV, press, med föreläsningar m m, m m oerhört ofta både nationellt och internationellt. Du vet säkert vem det var - han som t ex illustrerade o förklarade statistik med äpplen, päron o diverse lustiga föremål.
*Stintan*
Obegripligt hur du kan ha missat denne kloka man.
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 13-02-2017, 21:39) *
Sen han dog har han höjts till skyarna och fått nästan hjältestatus men... Jag måste erkänna att jag hade inte en aning om vem han var, kände inte ens igen namnet. Har han mest hållit till borta på ostkusten?

Menar du allvar? Då har du verkligen noll koll på omvärlden.
Gita
Gossen Ruda
Förmodligen har jag hört namnet men inte lagt märke till det. Lite konstigt dock när jag är intresserad av sånt han tycks ha sysslat med. Det passerar så många namn i nyhetsflödet, möjligen för att jag inte slötittar på TV.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Att man kunde missa Hans Rosling är obegripligt. Det kom säkert lika mycket här på TV som på andra sidan Sverige.

Aqvakul
Märkligt då han har varit enormt mycket i ropet de senaste åren. Men vi har nog alla små "luckor" här och där...
Berith
Jag kommer ihåg Hans Rosling från när han tävlade i På spåret för några år sedan.
Gossen Ruda
Jag har skippat På Spåret de sista åren. Programmet började gå på tomgång och var mest På Vägen. Dessutom erbarmliga sångare. Jag har förmodligen inte memorerat namnet. Jag tittar mest på nyheter, vissa naturprogram och Vetenskapens värld.
Berith
Googlade när det var som han tävlade. Det var 2009 och med Doreen Månsson.

Håller med om att programmet tappat sin gnista. Det är inte många frågor som behandlar slutstationen, det är massor med annat som knappt har med platsen att göra. Och artisterna är inget vidare heller, det är lätt att man bläddrar över till någon annan kanal dom minuterna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon