Hej på er,

Förmodligen finns det massor med info på forumet och ja, jag har läst allt som jag kan hitta och har lärt mig mycket.
Men har några frågor som jag önskar att någon kunnig kunde svara på eller skriva en pepp text.

Det är så att jag har köpt en kanariepalm som är mycket grön och fin, ca 1 meter hög.
Jag bor i lägenhet Skåne med sol från tidig morgon till sen eftermiddag, vindskyddad balkong.
Nu är det ju så att palmer inte gillar det torra luften och ljusbristen som vi har det större delen av året.
Det är inget jag kan göra något åt förutom möjligen sänka rumstemperaturen till 18-20 grader och duscha palmen någon gång per dag samt placering och belysning.

-Kan jag har kanariepalmen i full sol hela dagen när det blir högsommar om man sköter vattning/duschning?
-Kan jag ha den ute till oktober / november till det blir några dagar mellan 5-10 grader(skydd mot vind) för att få den att "fejka" en vinter vila och sedan ta in den och ha vår fram till mars / april?
-När ska jag sluta med näring i sommar samt börja med det igen till våren?
-Ska man klippa bort brända blad toppar eller hela bladet? Kan topparna växa tillbaka?