Full version: Jasmine
oakam@hotmail.com
Hej Jag odlade Jasmin blommor på slutet av mars. De växer bra. När börjar de blomma de vita blommorna?
Åsa, mälardalen zon 2
Känner inte riktigt igen bladen men det finns ju många Jasminarter. En del blommar efter en köldperiod så ge dem en sval vintervila så kanske de blommar framåt våren-sommaren. Tog en jasminstickling på Skiathos i somras den har fått stå på min balkong (frostfritt) under vintern den är inte stor men den har en blomma just nu.
oakam@hotmail.com
Hej Åsa,
Tack för svaret. Jag känner inte igen heller bladen. Jag köpte fröer från China och jag kan se att bladen inte alls som den som står på annonsen eller den som jag är van vid. Vad kan det vara? De växer snabbt som jasminer, i mindre än tre månader blir en del av 80 cm högt. I alla fall kommer jag att bli ledsen om det visade sig att de inte är jasminer. Men jag får se, jag tappat inte hoppet än. rolleyes.gif
oakam@hotmail.com
Hej igen,
Jag googlade och kunde se en annons på tradera om en Jasmin med liknande blad och det heter "jasminum sambac" eller som annonsören kalla den för Arabiska Jasmin. Se gärna bilden
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon