Nutten
I fredags kom det MÄNGDER med ljuvliga växter till jobbet. Av dem var det lättare att säga vad man INTE ville ha, än vad det var man ville ha. Trots att jag hade så fullt upp att jag inte ens hann titta igenom allt trevligt, så fick jag äran att placera ut raringarna och det var inte heller fy skam. En av dem hamnade blixtsnabbt i ta-med-hem-påsen; Tricyrtis formosana. Kanske får den vanliga Tricyrtis hirta som granne, det har jag inte bestämt än!

Andra raringar var tolvgudablomman, olika slags bergvallmo (verkligen i alla färger), olika treblad och en liten ormöga med fläckiga blad! Så söt så. Tror sorten hette 'Langstree'

Så fanns där mängder med vattenväxter jag inte hann gå igenom, andra söta små växter jag inte ens var medveten om existerade och mycket mycket annat. Hjälp, jag kommer bli pank på måndag! ohmy.gif tongue.gif
Blomstertanten
ohmy.gif Jag vill också ha !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon