fridabucht
Uppdatering:
Jag har tagit bort enkäten då jag insåg att detta var fel forum att få in svar. Tusen tack för er feedback! Uppskattas.


Hej trädgårdsvänner!
Jag håller på med ett trädgårdsprojekt och undrar om ni skulle vilja svara på några enkla frågor via en enkät. Enkäten tar max 3 minuter och alla som är med och deltar är med i utlottning av ett presentkort värde 500 kr på din närmaste trädgårdsbutik. Jag skulle bli så glad om ni kunniga trädgårdspersoner skulle vilja vara med och svara på dessa frågor. Skulle hjälpa mig så mycket!

Tack på förhand!

MVH
Frida Bucht
Mjärden
Hur skall vi kunna veta om det delas ut något presentkort öht då "närmaste trädgårdsbutik" verkar minst sagt svävande.
fridabucht
Hej! Ledsen om det verkar svävande. Inte alls meningen, ville bara ha något att ge som tack! Denna enkät görs av mig som privatperson då jag är i startgroparna i ett projekt som jag drömt om att dra igång. Då jag inte har så stora resurser så kan jag inte ge något till alla utan gör en utlottning av de som deltar.
Men tack för feedback. Svårt såklart att visa att jag är 100% seriös, men det är jag. smile.gif
Har du någon idé på hur jag kan göra så det känns mindre svävande? Tänkte skicka ut denna enkät till många så vill såklart inte att någon ska tro det är påhittat..

/Frida

Och jag valde "närmaste trädgårdsbutik" då jag tänkte att alla inte bor nära Plantagen tex. Så jag tänkte att jag köper där vinnaren vill att jag köper ett presentkort. Men kan såklart ändra detta om man tycker det verkar "svävande". Som sagt, uppskattar feedback.

/Frida
eskil43
CITAT (fridabucht @ 01-11-2017, 09:17) *
Hej! Ledsen om det verkar svävande. Inte alls meningen, ville bara ha något att ge som tack! Denna enkät görs av mig som privatperson då jag är i startgroparna i ett projekt som jag drömt om att dra igång. Då jag inte har så stora resurser så kan jag inte ge något till alla utan gör en utlottning av de som deltar.
Men tack för feedback. Svårt såklart att visa att jag är 100% seriös, men det är jag. smile.gif
Har du någon idé på hur jag kan göra så det känns mindre svävande? Tänkte skicka ut denna enkät till många så vill såklart inte att någon ska tro det är påhittat..

/Frida

Och jag valde "närmaste trädgårdsbutik" då jag tänkte att alla inte bor nära Plantagen tex. Så jag tänkte att jag köper där vinnaren vill att jag köper ett presentkort. Men kan såklart ändra detta om man tycker det verkar "svävande". Som sagt, uppskattar feedback.

/Frida


Hej ! Heter din mamma Eivor Bucht ? Jag jobba engång för längesen med Eivor Bucht i Uppsala.
fridabucht
Hej! Nä tyvärr men vi är säkert släkt på håll. smile.gif
fridabucht
CITAT (Mjärden @ 31-10-2017, 23:37) *
Hur skall vi kunna veta om det delas ut något presentkort öht då "närmaste trädgårdsbutik" verkar minst sagt svävande.


Jag har nu ändrat att man får presentkort här på odla.nu istället. Och har kontaktat odla.nu med en beställning av presentkort. Återigen, tack för feedback!
Mjärden
Vad är det för projekt du skall dra igång, viktigt att veta, om man skall delta i enkäten,
priset är inte så viktigt.
fridabucht
CITAT (Mjärden @ 01-11-2017, 13:36) *
Vad är det för projekt du skall dra igång, viktigt att veta, om man skall delta i enkäten,
priset är inte så viktigt.


Mjärden
Mitt svar: Jag sköter min kolonilott på egen hand som ett fritidsintresse och har inget intresse att ta in betald hjälp utifrån. Jag skaffar mig kunskap här på forumet, av lottgrannar och genom egen erfarenhet i min odling och min odling ger förutom giftfria egenodlade bär o grönsaker även en social dimension. Den dag jag inte orkar med att sköta min odlingslott säger jag upp den.
Åsa, mälardalen zon 2
Det enda jag ev. skulle kunna tänka mig att betala för nån gång är att klippa gräsmattan i sommarstugan (1500kvm) ifall jag inte kan vara där så ofta nån sommar eller att jag blir sjuk eller nått sånt, men tror jag hade frågat nån granne med åkgräsklippare om hjälp först innan jag tagit hjälp av nått företag.



Appar och sånt använder jag inte som hjälp för trädgårdsodling och vem vill hålla på och pilla med nån dator och mobil när man kan ha händerna i jorden istället.

Kanske den här enkäten bör läggas i nått annat forum för ex. vanliga villaägare för jag tror att de som är mest villiga att betala för trädgårdstjänster är de som inte tycker om att jobba med trädgård utan kanske hellre betala och sysslar med nått annat fritidsintresse
Mjärden
Apropå appar kommer här en liten vers:

En odlare som var lite slapp
laddade ner en trädgårdsapp
som erbjöd hjälp att kratta
eller anlägga en gräsmatta
men han kunde ej säga japp
ty han hade inte en enda lapp.
fridabucht
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 02-11-2017, 14:49) *
Det enda jag ev. skulle kunna tänka mig att betala för nån gång är att klippa gräsmattan i sommarstugan (1500kvm) ifall jag inte kan vara där så ofta nån sommar eller att jag blir sjuk eller nått sånt, men tror jag hade frågat nån granne med åkgräsklippare om hjälp först innan jag tagit hjälp av nått företag.
Appar och sånt använder jag inte som hjälp för trädgårdsodling och vem vill hålla på och pilla med nån dator och mobil när man kan ha händerna i jorden istället.

Kanske den här enkäten bör läggas i nått annat forum för ex. vanliga villaägare för jag tror att de som är mest villiga att betala för trädgårdstjänster är de som inte tycker om att jobba med trädgård utan kanske hellre betala och sysslar med nått annat fritidsintresse


Tack Åsa för feedback! Insåg att ni har helt rätt. Ni här är ju redan så involverade i er trädgård att ni inte behöver en tjänst för detta. Eloge till er som är så duktiga och kunniga! Önskar jag också var det. smile.gif Och tack för tips om att skicka enkät till vanliga villaägare. Där har jag nog mitt segment! Tack för feedback! Jag tar bort min post här.
Mjärden
Här är en limerick på app-temat, som jag kom på i natt:

En odlare i Kina
vars växter börjat förtvina
laddade ner en app
för att växterna skulle komma ikapp
insåg snart att han gått på en mina

Tede -17
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon