Full version: Snittblomshinkar
mrchili
Nu har jag fixat några snittblomshinkar och borrat hål i dessa dock inga sidohål.
Blev det för många hål?
[attachment=87814:rsz_img_...3_142354.jpg]
[attachment=87815:rsz_1img...3_142415.jpg]
RibesRubusVitis
"Snittblomshink" är väl samma sak som blomvas? Sådana ska inte ha några hål alls.
Du har tillverkat blomkrukor; om det är för många hål beror på vilket slags växter du tänkt odla och hur genomsläpplig jord du har. Kan tänka mig ett lager lecakulor i botten så att inte alltför mycket rinner ut.
mrchili
CITAT (RibesRubusVitis @ 03-03-2018, 20:05) *
"Snittblomshink" är väl samma sak som blomvas? Sådana ska inte ha några hål alls.
Du har tillverkat blomkrukor; om det är för många hål beror på vilket slags växter du tänkt odla och hur genomsläpplig jord du har. Kan tänka mig ett lager lecakulor i botten så att inte alltför mycket rinner ut.


Jag ska odla världens starkaste chili, Carolina Reaper.
Kör på Weibulls Simontorp Rosjord med 10-20% perlite. Finns det något annat man kan använda istället för lecakulor? Vill gärna köra med jord hela vägen.
vanjalarsa
Skratta inte nu...men jag brukar lägga ett lager toapapper /hushållspapper i botten...mvh vanjalarsa rolleyes.gif
johnny_j
CITAT (mrchili @ 03-03-2018, 20:55) *
Jag ska odla världens starkaste chili, Carolina Reaper.

Hur använder du slutprodukten i matlagningen? Eller vill du bara testa?
mrchili
CITAT (vanjalarsa @ 05-03-2018, 16:24) *
Skratta inte nu...men jag brukar lägga ett lager toapapper /hushållspapper i botten...mvh vanjalarsa rolleyes.gif


Frågan är ju bara om det håller i längden.

CITAT (johnny_j @ 05-03-2018, 18:35) *
Hur använder du slutprodukten i matlagningen? Eller vill du bara testa?


Jag ska testa bara. Kul med nya chili sorter kan man ju tycka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon