Victoria
Hej,

Vi skal bygga altan i sommar och då kommer en del av en syrenhäck tyvärr komma ivägen. Vi har inte riktigt beräknat färdigt på hur det skal bli, så vi vet inte hur många buskar vi får ta upp. Kan jag flytta syrenbusken och ta jordskoten i sommar (juli/augusti) då vi börjar jobba på detta eller kommer den dö för mig sad.gif Vill så gärna har syrener på fler ställen i trädgården och tänkte på att utnyttja de vi ändå måste ta upp.

Är det något särskilt jag bör tänka på och hur många år tar det innen skotten blir små träd/buskar?
Christer i Falköping
Det borde gå om du vattnar dem rejält under tiden. Om du klipper dem regelbundet borde det bli småbuskar av dem inom några år. Tänk bara på att syrener är svåra att bli av med om du skulle ångra dig någon dag. Här har någon, någon gång, älskat syrener så jag har mer än jag vill ha. En sak som är bra att veta är att när du klipper syrener, skjuter det upp mängder med rotskott.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon