lena:-)
Så här se den ut nu, vad har hänt? Den blommade fint i våras. Vad kan jag göra för att den ska må bättre?
Gunilla T
Det ser ut som uttorkning som drabbat årets nytillväxt, den nya bladen är känsliga. För stark sol och brist på vatten ger sådana brännskador.
lena:-)
Misstänkte detta. Tog idag bort blomställningar på alla rhododendron och vissa hade torkade knoppar. Blomningen gick över väldigt snabbt och jag var inte hemma en helg och allt var borta när jag kom hem. Går det att reparera på något sätt? Nu har det regnat mycket och jag har faktiskt stödvattnat lite också för att säkerställa att det kommit tillräckligt med vatten.
Gunilla T
Skadade blad går inte att reparera och de kommer att hänga med tills de faller för ålderssträcket. Perenner kommer nya och fräscha nästa år men städsegröna växter får leva med sina skador.

Jag tror inte blomknopparna har torkat, då var det ännu inte så torrt i markerna, troligare att sen frost har skadat dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon