Finlandssvenskan
Hej!
Efter en del googlande har jag förstått att djungelgurka behöver pollineras. Dock bär alla blommor på frukter. Hur gör jag då? Ska det inte finnas han- och honblommor om det behöver pollineras?

Har flera krukor med djungelgurka och alla har massor med blommor men jag är orolig att allt kommer att ramla av snart om jag inte pollinerar...
Mjärden
Står de ute eller inne, om de står ute brukar humlor och bin sköta om det på bästa sätt. Jag har sett mycket humlor på min odling i år bla gillar de fingerborgsblommor, dock tycker jag att det är färre bin än vanligt i år.
Finlandssvenskan
CITAT (Mjärden @ 25-06-2018, 14:33) *
Står de ute eller inne, om de står ute brukar humlor och bin sköta om det på bästa sätt. Jag har sett mycket humlor på min odling i år bla gillar de fingerborgsblommor, dock tycker jag att det är färre bin än vanligt i år.


Nej, dom står i växthuset så jag måste hjälpa till om det är så att det behövs... Frågan är bara hur...
Gunilla T
CITAT (Finlandssvenskan @ 26-06-2018, 07:24) *
Nej, dom står i växthuset så jag måste hjälpa till om det är så att det behövs... Frågan är bara hur...



Med en mjuk pensel..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon