Sara2018
Hej! Jag planterade salladslök i slutet av juni. Verkar som att den inte vill ta sig - blasten ser ut som tunn gräslök än så länge. Vad tycker ni, ska jag ge upp på den och plantera något annat i krukan eller ha tålamod och hoppas att den växer till sig?
masa
Har du haft den inomhus med för lite ljus, eftersom den är så tunn och gänglig?
Sara2018
Nej, på balkongen. För mycket sol snarare än för lite.
Mjärden
Jag tror att den fått för mycket sol och att den är planterad i senaste laget. Jag planterade ung vid samma tidpunkt dill och rucola och dillen blev bara smala spetor och inte heller rucolan är det någon fart på. Den dill och rucola, som jag satte i våras i odlingslandet är redan skördad, rucolan hann vi bara äta ett av tre stånd, innan den blev för stor och besk men dillen var fin. Så min erfarenhet av årets balkongodling av dill o rucola är dålig. (men chilin växer bra och har blommor o frukt)
Sara2018
Det år nog lika bra att kassera den och använda platsen till annat. Senapskål och annan sallad har gått jättebra i solen. Däremot blev det inga rädisor - blasten växte och växte men några knölar nere i jorden blev det aldrig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon